Uživatelé (SSAU)

NVG_SS_Uzivatele

Zobrazí okno Nastavení uživatelů se seznamem všech uživatelů. Slouží k přiřazování profesí k uživatelům.

Funkce se používá pro administraci uživatelů, kteří pracují se systémem TPV2000Plus. Lze zde nastavit jak jméno, kterým se dotyčný přihlašuje do systému tak i zbývající informativní údaje o uživateli.

Všichni uživatelé si mohou tyto údaje prohlížet, ale pouze Administrátor má možnost tyto údaje měnit, přidávat či mazat.

 

Údaje - aktualizace

Login ID - jméno uživatele na SQL serveru (Windows/SQL autentication, malá písmena bez diakritiky, např. novak, BB009\novak).

Jméno - celé jméno uživatele (full_name - příjmení, jméno, titul, např. Novák Petr, Ing.)

Staré heslo - původní heslo uživatele

Nové heslo - nové heslo uživatele

Potvrzení hesla - dialog pro potvrzení hesla

Profese - zadání implicitní profese uživatele (výběr z drop down nápovědy)

Jazyk - zadání implicitního jazyka uživatele (výběr z drop down nápovědy)

Lokální PC - jméno PC

Lokální jméno - jméno uživatele

Osobní číslo - osobní číslo

Telefon - telefonní číslo

E-mail - emailová adresa

Ulice - ulice

Městská část - městská část

Město - město

PSČ - poštovní směřovací číslo

Stát - stát

Zkratka státu - zkratka státu

Poznámka - poznámka

 

Údaje - seznam

UID - uživatelské ID

Přihlašovací jméno - přihlašovací jméno uživatele

Jméno uživatele - celé jméno uživatele

Implicitní profese - implicitní profese uživatele

Implicitní závod - implicitní závod uživatele

Jazyk - implicitní jazyk uživatele

 

Přidání uživatele

Volba Přidat. Umožňuje přidat dalšího uživatele do systému TPV2000Plus (tabulka USERS) a zároveň na MSSQLserver (logins). Je nutno zadat Login ID, Jméno, Heslo, Potvrzení hesla, Profesi a Jazyk.

 

Smazání uživatele

Volba Smazat. Smaže aktuálního uživatele. Před smazáním zobrazí systém dialogové okno s dotazem, zda se má pouze zrušit přístup uživatele k databázi, či zda se má zrušit i přístup uživatele k 

MSSQLserveru.

 

Aktualizace uživatele

Volba Upravit. Umožňuje změnit údaje u existujícího uživatele. Aktualizaci lze provést také dvojkliknutím na uživatele v seznamu.

 

Přiřazení profese k uživateli

Menu Profese uživatele. Umožňuje přiřadit uživateli jednu nebo více profesí. Používá se metoda Drag&Drop mezi přiřazenými a nepřiřazenými profesemi. Přiřazená profese označená „křížkem“

je implicitní – nastaví se uživateli při spuštění TPV2000Plus.Kliknutím na tlačítko OK se provede uložení do databáze.

 

Nastavení počtu záznamů pro výběrová kritéria

Omezení maximálního počtu záznamů, vracených ve výběrových kritérií, lze zadat k uživateli, případně k uživateli a konkrétní funkci. Současné nastavení maximálního počtu záznamů, uvedené

v nastavení systému, zůstává jako implicitní hodnota.

 

Postup nastavení počtu vybíraných záznamů pro uživatele:

 

Uživatelé (SSAU), označit příslušného uživatele

Nastavení uživatele (nebo ikona)

Volba Přidat, výběr funkce v nabídce a zapsání počtu záznamů (předvyplní se implicitní hodnota)

Opakovat předchozí krok

 

Význam zaškrtávacího pole

Zaškrtávací pole lze zadat pouze k jedné funkci a má význam implicitního počtu záznamů pro uživatele. Pokud tedy chcete nastavit uživateli k výběrovým kritériím obecně jiný počet záznamů,

než je uveden v systému, stačí vybrat jednu funkci a provést zaškrtnutí.

 

Přístupová práva

Profese a práva (SSAP) > Funkce > Práva pro > Správce > H. Povoleno aktualizovat tabulku seznamu uživatelu (hesla) ...

 

Správa uživatelů – další údaje uživatele

 

image1171658321

 

V okně Nastavení uživatelů  nejsou tyto údaje zobrazeny, ale načítají se a jsou dostupné pro uživatelské úpravy.

 

Přístupová práva - nová

V rámci verze V2010 došlo k zásadnímu přepracování zadávání přístupových práv. Byl zcela přepracován přístup zadávání práv k jednotlivým profesím (rolím). Přístupová práva k toku práce

zůstávají prozatím beze změny a zadávají se původním způsobem. Přístupová práva, která se zadávají přímo jednotlivým uživatelům, zůstávají též beze změny. Jedná se o následující práva:

 

Počet záznamů (omezení max. počtu záznamů, načítaných do výběrových oken)

Ceny (přístup k cenám)

Závody (přístup k závodům)

Obecné dokumenty (přístup k obecným dokumentům)

Skladová evidence (přístup ke skladovým pohybům)

Sklady (přístup ke skladům)

Uživatelské formuláře (přístup k uživatelským formulářům)

Moduly (přístup k modulů)

Jazyky (přístup k jazykům)

Uživatelské sestavy (přístup k výstupním sestavám)

Zprávy (nastavení interní pošty TPV2000Plus)

Normativy (možnost vytvářet, aktualizovat a kompilovat vlastní normativy TPV2000Plus)

Osobní údaje (přístup k osobním údajů GDPR)

Tabulky (právo pro přímou aktualizaci dat v konkrétní databázové tabulce)

 

Záložky

 

Max.počet záznamů

Omezení maximálního počtu záznamů, vracených ve výběrových kritérií, lze zadat k uživateli, případně k uživateli a konkrétní funkci. Současné nastavení maximálního počtu záznamů, uvedené v 

nastavení systému, zůstává jako implicitní hodnota (viz.Systém (SSNS) ).

 

Práva

Profese a práva (SSAP) > Funkce > Práva pro > Správce > H - Povoleno aktualizovat tabulku seznamu uživatelu (hesla), přidávat a rušit uživatele, přiřazovat profese uživatelum a aktualizovat

a zakládat profese nové (Administrátor: Správa uživatelu - Aktualizace uživatelu, Profese uživatele, Aktualizace profesí)

 

Postup

 

Uživatelé (SSAU) ... označit příslušného uživatele

Nastavení uživatele (nebo ikona) - záložka Max.počet záznamů

Tlačítko Přidat, výběr funkce v nabídce a zapsání počtu záznamů (předvyplní se implicitní hodnota)

Opakovat krok 3

 

Údaje

Funkce - výběr funkce z rozbalovacího okna

Max.počet - maximální počet záznamů

Implicitní - zaškrtávací pole lze zadat pouze k jedné funkci a má význam implicitního počtu záznamů pro uživatele, pokud je potřeba nastavit uživateli k výběrovým kritériím obecně jiný počet

    záznamů, než je uveden v systému, stačí vybrat jednu funkci a provést zaškrtnutí

 

Ovládání

Přidat - přidá nový záznam

Smazat - smaže označný záznam

OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení

Storno - ukončí okno bez uložení změn

 

Ceny

Přístup k cenám lze nastavit pro jednotlivé uživatele. Pokud má uživatel přístup nastaven, zobrazují se mu ceny ve formuláři Výběr a aktualizace položky (pole Cena) a ve všech dalších formulářích

a uživatelských sestavách.

 

Údaje

CP - zaškrtávací box, pokud je zaškrtnuto, má uživatel viditelné ceny

Zapsal - uživatel, který zadal přístup k cenám

Dne - datum zadání přístupu k cenám

Opravil - uživatel, který naposledy aktualitzoval přístup k cenám

Dne - datum poslední aktualizace přístupu k cenám

 

Ovládání

OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení

Storno - ukončí okno bez uložení změn

 

Závody

 

Údaje

ID závodu - identifikátor závodu

I - příznak implicitního závodu

Z - právo k zápisu

Poznámka - poznámka z závodu

Zapsal - uživatel, který nastavil přístup k závodům

Dne - datum nastavení přístupu k závodů,

 

Ovládání

Přidat - přidá nový záznam

Smazat - smaže označný záznam

OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení

Storno - ukončí okno bez uložení změn

 

Není nutné mít zaškrtnutý implicitní závod. Pokud uživatel nemá zadán implicitní závod, při založení objektu závislém na závodu (změny, položky, pomůcky) zůstává pole Závod prázdné.

Pokud je zaškrtnut implicitní závod, vyplní se implicitním závodem (stávající funkčnost).

 

Obecné dokumenty

V záložce Obecné dokumenty lze přidat právo k aktualizaci záhlaví dokumentu pro určitý typ dokumentu a právo pro aktualizaci formy určitého typu nebo všech forem pro určitý typ dokumentu.

Po instalaci verze je založen jeden typ dokumentu s názvem Obecný a jedna forma s názvem Obecná.

 

Údaje

Typ - typ obecného dokumentu (výběr z rozbalovací nabídky)

Forma - forma obecného dokumentu (výběr z rozbalovací nabídky)

I - právo pro vložení (INSERT)

U - právo pro aktualizaci (UPDATE)

D - právo pro smazání (DELETE)

S - právo pro schválení

O - právo pro opravu

 

Ovládání

Přidat - přidá nový záznam

Smazat - smaže označný záznam

OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení

Storno - ukončí okno bez uložení změn

 

Skladová evidence

V záložce Skladová evidence může administrátor přidělit každému uživateli a každému druhu evidence právo pro přístup k druhu pohybu  pomocí tlačítek Přidat a Smazat.

 

Údaje

Evidence - druh evidence (výběr z rozbalovací nabídky > P - Pomůcky, S - Sklad, V - Výkresy)

Pohyb - druh pohybu pro zvolený typ evidence (D - D.Výdej, K - Kontrola, N - Navrácení, P - Příjem, V - K.výdej, X - Vyřazení)

Poznámka - poznámka k evidenci

Zapsal - uživatel, který založil právo pro evidenci

Dne - datum založení práva pro evidenci

 

Ovládání

Přidat - přidá nové právo k evidenci

Smazat - smaže označené právo pro evidenci

 

Práva pro všechny druhy pohybů (v rámci vybrané evidence)

Pro nastavení všech práv je nutno zvolit Druh evidence a pole Druh pohybu nechat prázdné !!! Takto je možno postupovat pro všechny typy Evidencí.

 

Sklady

Pomocí této funkce lze omezit práva uživatele k provádění skladových pohybů pouze pro určité sklady. Pokud má uživatel nastaveno právo ke skladovým pohybům a omezení není uvedeno,

může používat všechny sklady.

 

Údaje

Sklad - identifikátor příslušného skladu

Poznámka - poznámka ke skladu

Zapsal - uživatel, který založil právo pro sklad

Dne - datum založení práva pro sklad

 

Ovládání

Přidat - přidá nové právo ke skladu

Smazat - smaže označené právo ke skladu

 

Uživ.formuláře

Ke každému uživateli lze přiřadit skupinu práv ke speciálním formulářům, která byla založena v části Nastavení uživatele > Uživ.formuláře

 

image1729331623

 

Speciální formuláře

 

Moduly

V záložce lze pro každého uživatele nastavit, do kterých modulů má daný uživatel právo přístupu (zaškrtávací pole Přístup je zaškrtnuto) a do kterých ne. Pokud přístup uživatel nemá, nemůže

daný modul vyvolat.

 

image177623365

 

Zneviditelnění voleb v navigaci TPV2000Plus

Zneviditelnění voleb v navigaci je závislé na nastavení přístupu uživatele k původním modulům modulární verze TPV2000Plus ( Uživatelé (SSAU) > Funkce – Nastavení uživatele, záložka Moduly).

Do nabídky byly doplněny volby, které jsou funkční pouze pro TPV2000Plus. Volby mají v TPV2000Plus následující význam:

 

Volba

Zneviditelní v navigaci volbu / modul

Technická příprava výroby (TPV+)

Technická příprava výroby

Konstruktér/Kusovník (TPV+)

Technická příprava výroby - Kusovník

Technolog/Postupy (TPV+)

Technická příprava výroby - Postup

Manažer zakázek/Obchod a marketing (TPV+)

Obchod a marketing

Tok práce

Tok práce

Výroba

Výroba

Administrátor

Správa systému

Klasifikace

Správa systému - Klasifikace

Architekt

Modul Architekt

Generace toku

Modul Gentok

Odvod operace

Výroba – Odvádění operací, Modul Odvod operací

CAD2TPV

Technická příprava výroby – Komunikace s CAD – CAD2TPV, modul CAD2TPV

SE2TPV

Technická příprava výroby – Komunikace s CAD – SE2TPV, modul SE2TPV

Rozpočet

Rozpočet

Sklady a nářadí (TPV+)

Sklady a nářadí

Evidence práce (TPV+)

Evidence práce

Katalogy (TPV+)

Katalogy

Obecné funkce (TPV+)

Obecné funkce

 

Upozornění: nastavení přístupu k volbám navigace (modulům) se provádí pro každého uživatele. Je třeba vzít v úvahu možný konflikt volby Prohlížení dokumentace TPV u profese uživatele,

viz. Profese a práva (SSAP).

 

image604284949

 

Jazyky

 

image529876772

 

V záložce uživatelských nastavení - Přístup k jazykům lze zaškrtnutím příslušných polí nastavit právo přístupu uživatele ke konkrétní jazykové verzi.

 

Jazykové verze

 

Uživ.sestavy

 

Práva pro zobrazení uživatelských výstupních sestav

Navigace > Správa systému > Uživatelé, Menu: Funkce > Práva uživatele

 

V záložce Uživ. sestavy lze zadat výčet sestav, které se danému uživateli nemají zobrazit.

 

image1833441742

 

Zprávy

 

image1519695484

 

Normativy

 

Právo kompilovat vlastní normativy

image1407343150

 

Osobní údaje

 

Nastavení používání ochrany osobních údajů

Správa systému > Nastavit > Systém

Nastavení používání ochrany osobních údajů může provést uživatel s administrátorským právem pro globální nastavení systému zaškrtnutím příznaku GDPR.

Od té doby bude při každém vyvolání aplikace TPV2000Plus aktivováno šifrování osobních údajů pro Partnery, Kontaktní osoby a Uživatele, kteří mají zaškrtnut identifikátor GDPR na příslušné kartě.

 

Přidělení práva pro aktualizaci a prohlížení osobních údajů

Přidělit právo uživatelům pro aktualizaci a prohlížení osobních údajů může pouze uživatel, které má administrátorské právo Správce osobních údajů.

 

Právo pro prohlížení a aktualizaci osobních údajů může pak Správce osobních údajů nastavit příslušným uživatelům zaškrtnutím volby Přístup na kartě Přístup k osobním údajům ve funkci

Nastavení uživatele (Menu: Funkce > Práva uživatele)

 

Uživatelé s tímto právem pak mohou spravovat osobní údaje u partnerů a kontaktních osob, označených příznakem GDPR. V případě označení partnera příznakem GDPR budou osobní údaje

zašifrovány a uživatelé, kteří nemají přístup k osobním údajům, je neuvidí (budou nahrazeny znaky ***). Pokud bude příznak GDPR odškrtnut, osobní údaje budou zviditelněny i ostatním

uživatelům.

 

image1555193816

 

image263177021

 

Tabulky

Nově byla doplněna záložka Tabulky, která umožňuje přímou aktualizaci dat vybraných tabulek prostřednictvím funkce: Tabulky > Vybrat; Tabulky > Otevřít. Dříve bylo nutné tabulku uvést u profese,

kterou měl uživatel přiřazenu, nyní se toto právo uděluje přímo konkrétnímu uživateli, což více odpovídá praxi a bezpečnostním kritériím.V budoucnu budou zrevidována i výše uvedená práva uživatele

a práva a pro Tok práce. Co bude možné, bude sloučeno s níže popsaným systémem přidělování práv k jednotlivým profesím (rolím).

 

image1966639775

 

V uživatelských nastaveních přibyla nová záložka Přístup ke zprávám, ve které může správce systému TPV2000Plus nastavit jednotlivým uživatelům příslušné parametry přístupu ke zprávám

– popis viz kapitola Vlastnosti zpráv výše. Popis tlačítek:

 

Přidat – pokud nejsou pro daného uživatele definovány parametry přístupu ke zprávám, založí okno s přednastavenými hodnotami, které je možné upravit

Smazat – smazání parametrů uživatelského nastavení přístupu ke zprávám

 

Interní pošta (OFIP)

 

Hromadné uživatelské nastavení pro více uživatelů

 

image150909249

 

Okno Uživatelské nastavení obsahuje 8 záložek. Pokud označíme více uživatelů, objeví se v tomto okně pro každou záložku společné zaškrtávací pole Nastavit ostatním.

Pokud je toto pole zaškrtnuto, pak se na tlačítko OK a potvrzení dotazu Nastavit stejný počet záznamů pro další (x) uživatele.

Pro každého označeného uživatele naplní všechny záložky nastavení podle záložek vzorového uživatele, který je označen symbolem ruky (tedy např. na obrázku dole podle Technolog1).

 

image443514442

 

Aktualizace uživatelů, oprávnění

Správa systému > Uživatelé, Objekt > Detail

Byla upravena obrazovka detailních údajů o uživateli.

 

image152465234

 

Přístup k SQL

 

SQL Logins, změna hesla

 

Pokud aktuální uživatel, který je do systému přihlášen, nemá žádná práva, může pro sebe aktualizovat údaje v sekci Kontaktní údaje/Jazyk a případně Heslo a Potvrzení hesla.

Heslo může měnit pouze uživatel, který má ve funkci Práva uživatele (Funkce > Práva uživatele) v záložce Přístup SQL přiděleno právo SQL Logins, změna hesla.

Toto zaškrtnutí mu může však nastavit pouze uživatel s přístupem k databázi jako systémový administrátor (sa, uid = 1).

 

image1298839196

 

Párování uživatel, člen organizační jednotky, pracovník

Navigace: Správa systému > Uživatelé

V seznamu uživatelů se zobrazují informace ohledně párování uživatele na člena organizační jednotky a pracovníka.

 

V detailu uživatele byly doplněny sekce Pracovník a Člen OJ, kde lze přilehlým tlačítkem zobrazit párování uživatele na člena OJ nebo pracovníka.

 

image1547281510

 

Pokud není uživatel spárován z pracovníkem nebo členem OJ pro tok práce, je možné zadat člena OJ nebo pracovníka a zaškrtnout Založit. Po stisku OK se založí příslušné údaje

a provede párování uživatele s pracovníkem a členem OJ

 

image1696699397

 


Další odkazy:

 

Vyhledávání, filtrování

Klávesové zkratky

Kontextové menu

Chybová hlášení

 

Technická podpora

Kontakty

 

Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.

All Rights Reserved.