Uživatelé (SSAU)
NVG_SS_Uzivatele
Zobrazí okno Nastavení uživatelů se seznamem všech uživatelů. Slouží k přiřazování profesí k uživatelům.
Funkce se používá pro administraci uživatelů, kteří pracují se systémem TPV2000Plus. Lze zde nastavit jak jméno, kterým se dotyčný přihlašuje do systému tak i zbývající informativní údaje o uživateli.
Všichni uživatelé si mohou tyto údaje prohlížet, ale pouze Administrátor má možnost tyto údaje měnit, přidávat či mazat.
Údaje - aktualizace
▪Login ID - jméno uživatele na SQL serveru (Windows/SQL autentication, malá písmena bez diakritiky, např. novak, BB009\novak).
▪Jméno - celé jméno uživatele (full_name - příjmení, jméno, titul, např. Novák Petr, Ing.)
▪Staré heslo - původní heslo uživatele
▪Nové heslo - nové heslo uživatele
▪Potvrzení hesla - dialog pro potvrzení hesla
▪Profese - zadání implicitní profese uživatele (výběr z drop down nápovědy)
▪Jazyk - zadání implicitního jazyka uživatele (výběr z drop down nápovědy)
▪Lokální PC - jméno PC
▪Lokální jméno - jméno uživatele
▪Osobní číslo - osobní číslo
▪Telefon - telefonní číslo
▪E-mail - emailová adresa
▪Ulice - ulice
▪Městská část - městská část
▪Město - město
▪PSČ - poštovní směřovací číslo
▪Stát - stát
▪Zkratka státu - zkratka státu
▪Poznámka - poznámka
Údaje - seznam
▪UID - uživatelské ID
▪Přihlašovací jméno - přihlašovací jméno uživatele
▪Jméno uživatele - celé jméno uživatele
▪Implicitní profese - implicitní profese uživatele
▪Implicitní závod - implicitní závod uživatele
▪Jazyk - implicitní jazyk uživatele
Přidání uživatele
Volba Přidat. Umožňuje přidat dalšího uživatele do systému TPV2000Plus (tabulka USERS) a zároveň na MSSQLserver (logins). Je nutno zadat Login ID, Jméno, Heslo, Potvrzení hesla, Profesi a Jazyk.
Smazání uživatele
Volba Smazat. Smaže aktuálního uživatele. Před smazáním zobrazí systém dialogové okno s dotazem, zda se má pouze zrušit přístup uživatele k databázi, či zda se má zrušit i přístup uživatele k
MSSQLserveru.
Aktualizace uživatele
Volba Upravit. Umožňuje změnit údaje u existujícího uživatele. Aktualizaci lze provést také dvojkliknutím na uživatele v seznamu.
Přiřazení profese k uživateli
Menu Profese uživatele. Umožňuje přiřadit uživateli jednu nebo více profesí. Používá se metoda Drag&Drop mezi přiřazenými a nepřiřazenými profesemi. Přiřazená profese označená „křížkem“
je implicitní – nastaví se uživateli při spuštění TPV2000Plus.Kliknutím na tlačítko OK se provede uložení do databáze.
Nastavení počtu záznamů pro výběrová kritéria
Omezení maximálního počtu záznamů, vracených ve výběrových kritérií, lze zadat k uživateli, případně k uživateli a konkrétní funkci. Současné nastavení maximálního počtu záznamů, uvedené
v nastavení systému, zůstává jako implicitní hodnota.
Postup nastavení počtu vybíraných záznamů pro uživatele:
▪Uživatelé (SSAU), označit příslušného uživatele
▪Nastavení uživatele (nebo ikona)
▪Volba Přidat, výběr funkce v nabídce a zapsání počtu záznamů (předvyplní se implicitní hodnota)
▪Opakovat předchozí krok
Význam zaškrtávacího pole
Zaškrtávací pole lze zadat pouze k jedné funkci a má význam implicitního počtu záznamů pro uživatele. Pokud tedy chcete nastavit uživateli k výběrovým kritériím obecně jiný počet záznamů,
než je uveden v systému, stačí vybrat jednu funkci a provést zaškrtnutí.
Přístupová práva
Profese a práva (SSAP) > Funkce > Práva pro > Správce > H. Povoleno aktualizovat tabulku seznamu uživatelu (hesla) ...
Správa uživatelů – další údaje uživatele
V okně Nastavení uživatelů nejsou tyto údaje zobrazeny, ale načítají se a jsou dostupné pro uživatelské úpravy.
Přístupová práva - nová
V rámci verze V2010 došlo k zásadnímu přepracování zadávání přístupových práv. Byl zcela přepracován přístup zadávání práv k jednotlivým profesím (rolím). Přístupová práva k toku práce
zůstávají prozatím beze změny a zadávají se původním způsobem. Přístupová práva, která se zadávají přímo jednotlivým uživatelům, zůstávají též beze změny. Jedná se o následující práva:
▪Počet záznamů (omezení max. počtu záznamů, načítaných do výběrových oken)
▪Ceny (přístup k cenám)
▪Závody (přístup k závodům)
▪Obecné dokumenty (přístup k obecným dokumentům)
▪Skladová evidence (přístup ke skladovým pohybům)
▪Sklady (přístup ke skladům)
▪Uživatelské formuláře (přístup k uživatelským formulářům)
▪Moduly (přístup k modulů)
▪Jazyky (přístup k jazykům)
▪Uživatelské sestavy (přístup k výstupním sestavám)
▪Zprávy (nastavení interní pošty TPV2000Plus)
▪Normativy (možnost vytvářet, aktualizovat a kompilovat vlastní normativy TPV2000Plus)
▪Osobní údaje (přístup k osobním údajů GDPR)
▪Tabulky (právo pro přímou aktualizaci dat v konkrétní databázové tabulce)
Záložky
Max.počet záznamů
Omezení maximálního počtu záznamů, vracených ve výběrových kritérií, lze zadat k uživateli, případně k uživateli a konkrétní funkci. Současné nastavení maximálního počtu záznamů, uvedené v
nastavení systému, zůstává jako implicitní hodnota (viz.Systém (SSNS) ).
Práva
Profese a práva (SSAP) > Funkce > Práva pro > Správce > H - Povoleno aktualizovat tabulku seznamu uživatelu (hesla), přidávat a rušit uživatele, přiřazovat profese uživatelum a aktualizovat
Postup
▪Uživatelé (SSAU) ... označit příslušného uživatele
▪Nastavení uživatele (nebo ikona) - záložka Max.počet záznamů
▪Tlačítko Přidat, výběr funkce v nabídce a zapsání počtu záznamů (předvyplní se implicitní hodnota)
▪Opakovat krok 3
Údaje
▪Funkce - výběr funkce z rozbalovacího okna
▪Max.počet - maximální počet záznamů
▪Implicitní - zaškrtávací pole lze zadat pouze k jedné funkci a má význam implicitního počtu záznamů pro uživatele, pokud je potřeba nastavit uživateli k výběrovým kritériím obecně jiný počet
záznamů, než je uveden v systému, stačí vybrat jednu funkci a provést zaškrtnutí
Ovládání
▪Přidat - přidá nový záznam
▪Smazat - smaže označný záznam
▪OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení
▪Storno - ukončí okno bez uložení změn
Ceny
Přístup k cenám lze nastavit pro jednotlivé uživatele. Pokud má uživatel přístup nastaven, zobrazují se mu ceny ve formuláři Výběr a aktualizace položky (pole Cena) a ve všech dalších formulářích
a uživatelských sestavách.
Údaje
▪CP - zaškrtávací box, pokud je zaškrtnuto, má uživatel viditelné ceny
▪Zapsal - uživatel, který zadal přístup k cenám
▪Dne - datum zadání přístupu k cenám
▪Opravil - uživatel, který naposledy aktualitzoval přístup k cenám
▪Dne - datum poslední aktualizace přístupu k cenám
Ovládání
▪OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení
▪Storno - ukončí okno bez uložení změn
Závody
Údaje
▪ID závodu - identifikátor závodu
▪I - příznak implicitního závodu
▪Z - právo k zápisu
▪Poznámka - poznámka z závodu
▪Zapsal - uživatel, který nastavil přístup k závodům
▪Dne - datum nastavení přístupu k závodů,
Ovládání
▪Přidat - přidá nový záznam
▪Smazat - smaže označný záznam
▪OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení
▪Storno - ukončí okno bez uložení změn
Není nutné mít zaškrtnutý implicitní závod. Pokud uživatel nemá zadán implicitní závod, při založení objektu závislém na závodu (změny, položky, pomůcky) zůstává pole Závod prázdné.
Pokud je zaškrtnut implicitní závod, vyplní se implicitním závodem (stávající funkčnost).
Obecné dokumenty
V záložce Obecné dokumenty lze přidat právo k aktualizaci záhlaví dokumentu pro určitý typ dokumentu a právo pro aktualizaci formy určitého typu nebo všech forem pro určitý typ dokumentu.
Po instalaci verze je založen jeden typ dokumentu s názvem Obecný a jedna forma s názvem Obecná.
Údaje
▪Typ - typ obecného dokumentu (výběr z rozbalovací nabídky)
▪Forma - forma obecného dokumentu (výběr z rozbalovací nabídky)
▪I - právo pro vložení (INSERT)
▪U - právo pro aktualizaci (UPDATE)
▪D - právo pro smazání (DELETE)
▪S - právo pro schválení
▪O - právo pro opravu
Ovládání
▪Přidat - přidá nový záznam
▪Smazat - smaže označný záznam
▪OK - uloží nové nastavení nebo změny provedené ve stávajícím nastavení
▪Storno - ukončí okno bez uložení změn
Skladová evidence
V záložce Skladová evidence může administrátor přidělit každému uživateli a každému druhu evidence právo pro přístup k druhu pohybu pomocí tlačítek Přidat a Smazat.
Údaje
▪Evidence - druh evidence (výběr z rozbalovací nabídky > P - Pomůcky, S - Sklad, V - Výkresy)
▪Pohyb - druh pohybu pro zvolený typ evidence (D - D.Výdej, K - Kontrola, N - Navrácení, P - Příjem, V - K.výdej, X - Vyřazení)
▪Poznámka - poznámka k evidenci
▪Zapsal - uživatel, který založil právo pro evidenci
▪Dne - datum založení práva pro evidenci
Ovládání
▪Přidat - přidá nové právo k evidenci
▪Smazat - smaže označené právo pro evidenci
Práva pro všechny druhy pohybů (v rámci vybrané evidence)
Pro nastavení všech práv je nutno zvolit Druh evidence a pole Druh pohybu nechat prázdné !!! Takto je možno postupovat pro všechny typy Evidencí.
Sklady
Pomocí této funkce lze omezit práva uživatele k provádění skladových pohybů pouze pro určité sklady. Pokud má uživatel nastaveno právo ke skladovým pohybům a omezení není uvedeno,
může používat všechny sklady.
Údaje
▪Sklad - identifikátor příslušného skladu
▪Poznámka - poznámka ke skladu
▪Zapsal - uživatel, který založil právo pro sklad
▪Dne - datum založení práva pro sklad
Ovládání
▪Přidat - přidá nové právo ke skladu
▪Smazat - smaže označené právo ke skladu
Uživ.formuláře
Ke každému uživateli lze přiřadit skupinu práv ke speciálním formulářům, která byla založena v části Nastavení uživatele > Uživ.formuláře
Moduly
V záložce lze pro každého uživatele nastavit, do kterých modulů má daný uživatel právo přístupu (zaškrtávací pole Přístup je zaškrtnuto) a do kterých ne. Pokud přístup uživatel nemá, nemůže
daný modul vyvolat.
Zneviditelnění voleb v navigaci TPV2000Plus
Zneviditelnění voleb v navigaci je závislé na nastavení přístupu uživatele k původním modulům modulární verze TPV2000Plus ( Uživatelé (SSAU) > Funkce – Nastavení uživatele, záložka Moduly).
Do nabídky byly doplněny volby, které jsou funkční pouze pro TPV2000Plus. Volby mají v TPV2000Plus následující význam:
Volba |
Zneviditelní v navigaci volbu / modul |
Technická příprava výroby (TPV+) |
Technická příprava výroby |
Konstruktér/Kusovník (TPV+) |
Technická příprava výroby - Kusovník |
Technolog/Postupy (TPV+) |
Technická příprava výroby - Postup |
Manažer zakázek/Obchod a marketing (TPV+) |
Obchod a marketing |
Tok práce |
Tok práce |
Výroba |
Výroba |
Administrátor |
Správa systému |
Klasifikace |
Správa systému - Klasifikace |
Architekt |
Modul Architekt |
Generace toku |
Modul Gentok |
Odvod operace |
Výroba – Odvádění operací, Modul Odvod operací |
CAD2TPV |
Technická příprava výroby – Komunikace s CAD – CAD2TPV, modul CAD2TPV |
SE2TPV |
Technická příprava výroby – Komunikace s CAD – SE2TPV, modul SE2TPV |
Rozpočet |
Rozpočet |
Sklady a nářadí (TPV+) |
Sklady a nářadí |
Evidence práce (TPV+) |
Evidence práce |
Katalogy (TPV+) |
Katalogy |
Obecné funkce (TPV+) |
Obecné funkce |
Upozornění: nastavení přístupu k volbám navigace (modulům) se provádí pro každého uživatele. Je třeba vzít v úvahu možný konflikt volby Prohlížení dokumentace TPV u profese uživatele,
viz. Profese a práva (SSAP).
Jazyky
V záložce uživatelských nastavení - Přístup k jazykům lze zaškrtnutím příslušných polí nastavit právo přístupu uživatele ke konkrétní jazykové verzi.
Uživ.sestavy
Práva pro zobrazení uživatelských výstupních sestav
Navigace > Správa systému > Uživatelé, Menu: Funkce > Práva uživatele
V záložce Uživ. sestavy lze zadat výčet sestav, které se danému uživateli nemají zobrazit.
Zprávy
Normativy
▪Právo kompilovat vlastní normativy
Osobní údaje
Nastavení používání ochrany osobních údajů
Správa systému > Nastavit > Systém
Nastavení používání ochrany osobních údajů může provést uživatel s administrátorským právem pro globální nastavení systému zaškrtnutím příznaku GDPR.
Od té doby bude při každém vyvolání aplikace TPV2000Plus aktivováno šifrování osobních údajů pro Partnery, Kontaktní osoby a Uživatele, kteří mají zaškrtnut identifikátor GDPR na příslušné kartě.
Přidělení práva pro aktualizaci a prohlížení osobních údajů
Přidělit právo uživatelům pro aktualizaci a prohlížení osobních údajů může pouze uživatel, které má administrátorské právo Správce osobních údajů.
Právo pro prohlížení a aktualizaci osobních údajů může pak Správce osobních údajů nastavit příslušným uživatelům zaškrtnutím volby Přístup na kartě Přístup k osobním údajům ve funkci
Nastavení uživatele (Menu: Funkce > Práva uživatele)
Uživatelé s tímto právem pak mohou spravovat osobní údaje u partnerů a kontaktních osob, označených příznakem GDPR. V případě označení partnera příznakem GDPR budou osobní údaje
zašifrovány a uživatelé, kteří nemají přístup k osobním údajům, je neuvidí (budou nahrazeny znaky ***). Pokud bude příznak GDPR odškrtnut, osobní údaje budou zviditelněny i ostatním
uživatelům.
Tabulky
Nově byla doplněna záložka Tabulky, která umožňuje přímou aktualizaci dat vybraných tabulek prostřednictvím funkce: Tabulky > Vybrat; Tabulky > Otevřít. Dříve bylo nutné tabulku uvést u profese,
kterou měl uživatel přiřazenu, nyní se toto právo uděluje přímo konkrétnímu uživateli, což více odpovídá praxi a bezpečnostním kritériím.V budoucnu budou zrevidována i výše uvedená práva uživatele
a práva a pro Tok práce. Co bude možné, bude sloučeno s níže popsaným systémem přidělování práv k jednotlivým profesím (rolím).
V uživatelských nastaveních přibyla nová záložka Přístup ke zprávám, ve které může správce systému TPV2000Plus nastavit jednotlivým uživatelům příslušné parametry přístupu ke zprávám
– popis viz kapitola Vlastnosti zpráv výše. Popis tlačítek:
▪Přidat – pokud nejsou pro daného uživatele definovány parametry přístupu ke zprávám, založí okno s přednastavenými hodnotami, které je možné upravit
▪Smazat – smazání parametrů uživatelského nastavení přístupu ke zprávám
Hromadné uživatelské nastavení pro více uživatelů
Okno Uživatelské nastavení obsahuje 8 záložek. Pokud označíme více uživatelů, objeví se v tomto okně pro každou záložku společné zaškrtávací pole Nastavit ostatním.
Pokud je toto pole zaškrtnuto, pak se na tlačítko OK a potvrzení dotazu Nastavit stejný počet záznamů pro další (x) uživatele.
Pro každého označeného uživatele naplní všechny záložky nastavení podle záložek vzorového uživatele, který je označen symbolem ruky (tedy např. na obrázku dole podle Technolog1).
Aktualizace uživatelů, oprávnění
Správa systému > Uživatelé, Objekt > Detail
Byla upravena obrazovka detailních údajů o uživateli.
Přístup k SQL
SQL Logins, změna hesla
Pokud aktuální uživatel, který je do systému přihlášen, nemá žádná práva, může pro sebe aktualizovat údaje v sekci Kontaktní údaje/Jazyk a případně Heslo a Potvrzení hesla.
Heslo může měnit pouze uživatel, který má ve funkci Práva uživatele (Funkce > Práva uživatele) v záložce Přístup SQL přiděleno právo SQL Logins, změna hesla.
Toto zaškrtnutí mu může však nastavit pouze uživatel s přístupem k databázi jako systémový administrátor (sa, uid = 1).
Párování uživatel, člen organizační jednotky, pracovník
Navigace: Správa systému > Uživatelé
V seznamu uživatelů se zobrazují informace ohledně párování uživatele na člena organizační jednotky a pracovníka.
V detailu uživatele byly doplněny sekce Pracovník a Člen OJ, kde lze přilehlým tlačítkem zobrazit párování uživatele na člena OJ nebo pracovníka.
Pokud není uživatel spárován z pracovníkem nebo členem OJ pro tok práce, je možné zadat člena OJ nebo pracovníka a zaškrtnout Založit. Po stisku OK se založí příslušné údaje
a provede párování uživatele s pracovníkem a členem OJ
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.