V24.10 (240222)
Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V2410
Obsah
Obecné
▪Nastavení zvolené databáze (OFDB
▪Zobrazení záložek otevřených oken
▪Ikony oken
▪Nastavení aktivní záložky po vložení záznamu (usnadnění práce s doklady)
▪Ovládání z klávesnice
- Navigace
- Kopie
Doklady
▪Nastavení toku dokladů
- Základní nastavení
- Řízení toku a emailu
- Kopie údajů mezi doklady
- Kontroly měny v řízeném toku dokladů
▪Vyvolání toku dokladů
- Založení následného dokladu
- Založení dokladu ze vzorového dokladu
▪Informace o ceně položky objednávky
▪Nabídky
- Zohlednění cenové úrovně
Dokument TPV2000
▪Úprava vzhledu a doplnění údajů
▪Informace o aktualizaci dokumentu
▪Synchronizace
▪Nastavení typů forem obecných dokumentů
▪Nastavení pracovního adresáře
▪Implementace
- Event pro výběr souborů PDM pro aktualizaci sestav
Technická příprava výroby
▪Otevření rozpisky nebo postupu výběrem dle čísla výkresu
▪Nemodální okno Komponenty operace
▪Mini TPV
- Přenos položek do rozpisky drag and drop
- Volba Průběžně zobrazit položku.
- Konstrukční a technologické modifikace
Evidence práce
▪Výstupní sestava plánovaného úkolu
▪Zaplánování úkolu
- Z výpisu Plánovaných úkolů
- Přetažením úkolu myší do grafického plánu
- Přímou kopií úseku úkolu v grafickém plánu
- S volbou „udělat místo“
▪Odvádění plánovaných úseků úkolu a propojení s plánem
- Aktualizace nebo přesun úseku úkolu v plánu
- Zobrazení odvodu v Grafickém plánu
- Informace o odvedené kapacitě v detailu úkolu v plánu
- Informace o odvedené kapacitě v plánovaných úkolech
- Nastavení fixování
▪Další úpravy v grafickém plánu
- Nastavení výšky řádku
- Nastavení šířky záhlaví řádku
- Vytvoření kopie úkolu
- Filtr na použité řádky (plánovací jednotky)
- Zmenšení časového období na polovinu
- Posun na jemnější nebo hrubší dělení mřížky
- Zrušení operace tažením myši
Služby
▪Reklamace
- Záložka Viníci
- Záložka Výrobní čísla
▪Servisní listy
- Záložka Neshody
▪Servisní místa
- Záložka Kontaktní osoby
▪Servisní skupiny
▪Skupiny zařízení
- Záložka Náhradní díly
- Výběr zařízení
Obecné
Nastavení zvolené databáze (OFDB)
Do okna výběru databáze bylo přidáno tlačítko Nastavit pro zapamatování zvolené databáze, která se při dalším volání zvýrazní jako implicitní volba:
Zobrazení záložek otevřených oken
V horní části rámového se zobrazují záložky otevřených oken.
Tip: Je vhodné nastavit otevírání oken na maximální velikost, čímž se eliminuje řádek titulku okna.
Uspořádání oken svisle, vodorovně apod. pro přenosy údajů myší je funkční.
Ikony oken
Byly sjednoceny ikony oken podle ikon navigace – například okno Výběr a aktualizace položky
Nastavení aktivní záložky po vložení záznamu (usnadnění práce s doklady)
Byla přidána nová volba PopUp menu na záložkách - Záložka po vložení. Nyní lze zadat pořadové číslo záložky, která se má nastavit jako aktivní po vložení nového záznamu (obecně ve všech oknech Výběr/Detail).
U dokladů lze tak například po založení dokladu vždy nastavit aktivní záložku Položky, čímž se ušetří kliknutí.
Při kliknutí do záložky Položky se pak automaticky přidá prázdný záznam, pokud je seznam prázdný a uživatel má právo pro zakládání položek dokladu.
Ovládání z klávesnice
Navigace
Upraveno ovládání z klávesnice směrovými šipkami. Klávesa Enter buď vyvolá požadovanou funkci nebo rozbalí/sbalí úroveň.
Zpět do navigace z formuláře se lze dostat zkratkou Ctrl / G
Zpět do formuláře Ctrl / Tab, stejně tak přepínání mezi otevřenými okny.
Kopie
Kopie Alt / Ins
Přidat kopii Ctrl / Alt / Ins
Vložit kopii Shift / Alt / Ins
Doklady
Nastavení toku dokladů
Základní nastavení
Správa systému > Nastavit > Doklady > Základní nastavení
▪Příznaky Nastavení tiskových výstupů pro doklady, možnost potlačit výpis cen do dokladu
▪CUV, CUP Implicitní cenová úroveň pro příjmový/výdajový doklad
▪Ocenit 0 Doklad může mít nulovou cenu
▪PDT Použít doklad v toku. Doklad může být použit jako zdroj pro tvorbu následných dokladů kopií v rámci neřízeného toku dokladů
▪ZF Zobrazit formulář. Před uložením následného dokladu v rámci toku dokladů se zobrazí formulář pro zadání údajů následného dokladu
Řízení toku a emailu
Správa systému > Nastavit > Doklady > Řízení toku a emailu
Zadání řízeného toku dokladů a nastavení odesílání dokladu emailem.
▪Zdrojový doklad Zdrojový doklad, na který budou navázány další následné doklady a/nebo odesílání emailu
▪Směr Z Směr zdrojového dokladu. Nezadává se pro objednávku přijatou, vydanou, výdejku nebo příjemku
▪Druh Z Druh zdrojového dokladu. Nemusí být vyplněn. Možnost rozlišit zdrojový doklad dle druhu pro odlišný tok následných dokladů
▪Stav Kód stavu zdrojového dokladu. Pokud je nastaven specifikovaný stav zdrojového dokladu, automaticky se zobrazí dialog pro tvorbu následných dokladů a/nebo se vyvolá odeslání dokladu emailem
▪Cílový doklad Následný doklad, který se má řízeným způsobem vytvořit ze zdrojového dokladu. Pokud má být pro zdrojový doklad pouze nastaveno odeslání emailem, toto pole se nevyplňuje
▪Směr C Směr cílového dokladu. Nezadává se pro objednávku přijatou, vydanou, výdejku nebo příjemku
▪Druh C Druh cílového dokladu. Zadává se, pokud má být ze zdrojového dokladu vytvořen následný doklad pro specifický druh dokladu
▪Řádky Řízené – řádky v rámci zdrojového a cílového dokladu jsou provázány z hlediska definované položky a množství. Nelze mít ve zdrojovém dokladu menší množství položky než v cílovém. Nelze smazat řádek ve zdrojovém dokladu, pokud je použit v cílovém.
Volné – řádky dokladů nejsou provázány
▪Email Automatické odeslání dokladu emailem po nastavení zdrojového dokladu do specifikovaného stavu
▪Čekat Systém čeká na odeslání emailu s možností doplnit další údaje
▪Předmět Předmět emailu
▪Text Možnost zadat přilehlým tlačítkem text emailu
▪Poznámka Poznámka k řádku vazby dokladů
Kopie údajů mezi doklady
Správa systému > Nastavit > Doklady > Kopie údajů mezi doklady
Nastavení kopie jednotlivých polí záhlaví a řádků mezi jednotlivými doklady
▪Sloupec zdroj Sloupec záhlaví nebo položky (řádku) zdrojového dokladu
▪Název sloupce Název sloupce
▪Zdrojový vzorec Je zadán, pokud má být hodnota cílového sloupce převzata z jiného dokladu než je bezprostředně navazující doklad. Týká se pouze přenosu dokladů řízeným způsobem.
▪Sloupec cíl Sloupec cílového dokladu
▪Název Název sloupce cílového dokladu
▪Zahrnout Zaškrtávátko, zda se má hodnota sloupce vzorového dokladu kopírovat do cílového dokladu
Tabulka kopie údajů mezi doklady (tpv_objekt_vzor_cil) byla skriptem naplněna, ale je nutná u každé implementace revize naplnění.
Vzorec byl naplněn k následujícím vazbám dokladů:
▪Výdejka -> Faktura, ceny z dokladu objednávka přijatá
▪Výdejka -> Dodací list, ceny z dokladu objednávka přijatá
▪Dodací list -> Faktura, ceny z dokladu objednávka přijatá
Skript nastavuje vyplnění cen z objednávky přijaté pro dodací list. Pokud toto není požadováno, je nutné ceny pro dodací list vypnout, a to jak pro záhlaví dokladu, tak pro položky dokladu.
Skript nastavuje vypnutí cen pro přenos údajů z objednávky přijaté do výdejky
Pokud se mají přenášet ceny, je nutné nastavit u záhlaví dokladu i přenos údajů, týkající se měny (klíč měny, kurz měny a případně i datum kurzu).
Přenos cen do záhlaví dokladu
▪Cena bez DPH, Celková cena, Sleva, DPH celkem, Klíč DPH
Nemusí být zaškrtnuto, pokud se do dokladu přenáší položky ze vzoru včetně cen. Tyto údaje se automaticky počítají. Zaškrtnutí těchto údajů má význam pouze pokud by se mělo vyplnit kopií
(neřízeně) jen záhlaví dokladu bez položek, např. u faktury, kde položky být nemusí.
Skript nastavuje vypnutí těchto údajů pro přenos
▪Klíč měny, zadáno v cizí měně, kurz, datum kurzu
Pokud se mají přenášet ceny položek dokladu, musí být zaškrtnut minimálně Klíč měny a Zadáno v cizí měně
Přenos cen položek dokladu
Celková cena, Cena bez DPH, Sleva, DPH celkem
Pro přenos cen je nedoporučeno tato pole zaškrtávat. Ceny se počítají vzhledem k množství položky následného dokladu, a to nemusí u řízeného toku odpovídat množství zdrojového dokladu.
Proto je zaškrtnutí těchto polí nežádoucí.
Skript nastavuje vypnutí těchto údajů pro přenos
Cena MJ, Sleva MJ, % slevy, Klíč sazby DPH
Pro přenos cen musí být zaškrtnuto minimálně Cena MJ a včetně slev Sleva MJ a % slevy
Pro přenos včetně DPH musí být zaškrtnut Klíč sazby DPH
Kontroly měny v řízeném toku dokladů
Nelze vyplnit položky dokladu řízeným způsobem ze dvou vzorových dokladů v různé měně.
Nelze vyplnit položky dokladu ze dvou vzorových dokladů, pokud těmto dokladům předchází objednávky přijaté v různé měně. Například fakturu nelze vyplnit řízeně ze dvou výdejek (bez ceny),
které byly vytvořeny z objednávek přijatých, z nichž každá je v jiné měně.
Vyvolání toku dokladů
Založení následného dokladu
Je možné zvolit Řízený tok (provede se řízené párování dokladů a párování položek dokladů z hlediska množství, pokud je pro položky dokladu nastaveno) nebo Kopie, kdy je možné vytvořit
jakýkoliv jiný doklad neřízeným způsobem a údaje cílového dokladu jsou ze zdrojového dokladu vyplněny pouze kopií.
Pokud je zvolen Řízený tok, nabízí se pouze vybrané doklady dle předem nastaveného scénáře. Lze zadat ID cílového dokladu (pokud je třeba položky ze vzorového dokladu přidat již do následného
existujícího dokladu) nebo ID dokladu nevyplňovat. Pak bude založen doklad nový.
Znak * před názvem dokladu udává, že doklad má nastaveno automatické číslování.
Jestliže automatické číslování dokladů není nastaveno, je nutné nastavit pro cílový doklad zaškrtávátko Zobrazit formulář ZF v základním nastavení dokladů.
Po stisku OK vznikne následný doklad. Vazby mezi položkami dokladů jsou vidět v záložce Vazby. Vazby, vzniklé řízeným způsobem, jsou uvedeny červeně.
Příklad na obrázku:
▪Položka na řádku 1 objednávky přijaté vznikla řízeným způsobem z vydané nabídky NV/21/0017.
▪Položky na řádcích 1 a 2 objednávky přijaté byly řízeným způsobem zkopírovaný do výdejky VS/21/0023
▪Z objednávky vznikla řízeným způsobem též zakázka ZA000821. Položky na řádcích 3 a 4 byly ale do zakázky pouze zkopírovány (ve scénáři řízeného toku je nastavena pouze kopie položek)
V položkách dokladu jsou vidět v prvním poli směrové šipky, které vyjadřují zařazení položky dokladu do řízeného toku.
U zdrojového dokladu je v položkách dokladu uveden v poli Množství N součet množství v cílových dokladech. Pokud veškeré množství na řádku není v cílových dokladech, je uvedeno červeně jinak modře.
Při kopii položek do cílového dokladu řízeným způsobem se přenesou jen ty řádky, jejichž množství není kompletně v cílových dokladech.
Aktualizace množství jak ve zdrojovém, tak cílovém dokladu je omezeno dle podmínky:
množství položky ve zdrojovém dokladu >= suma množství položky v cílových dokladech
Založení dokladu ze vzorového dokladu
Přilehlým tlačítkem u Vzor.doklad. Objeví se dialog pro výběr vzorového dokladu. Volba Pouze kopie funguje jako v původní verzi, volba Řízený doklad respektuje možnosti zadání řízeného toku dokladů.
Do položek dokladu se ze vzorového dokladu přenesou pouze ty řádky, které přenést z hlediska množství lze.
Informace o ceně položky objednávky
V dodacím listu, výdejce, faktuře se zobrazuje na řádku dokladu též odkaz na položku objednávky. Pokud má položka v objednávce nulovou cenu je zobrazeno i upozornění formou ikony řádku.
Nabídky
Zohlednění cenové úrovně
Zadaná cenová úroveň na záhlaví nabídky je zohledněna pro výpočet ceny jednotlivých nakupovaných komponent struktury nabídky.
Při vytvoření položky z nabídky (přenést do TPV) je respektována zadaná cenová úroveň, která se založí i u příslušné položky.
Při aktualizaci struktury nabídky je zohledněno též provázání položek nabídky s předešlými nebo následujícími doklady v rámci řízené kopie.
Dokument TPV2000
Úprava vzhledu a doplnění údajů
Správa dokumentů > Obecný dokument
Rozděleno do rozbalovacích sekcí Dokument, Uživatelská data, PDM, Záznam
Přidána Zakázka, Člen OJ, v záložce Použití je vidět počet objektů, kde je daný dokument použit.
Informace o aktualizaci dokumentu
Na hlavní kartu dokumentu a do seznamu forem byla doplněna ikona Zámek, pokud má dokument některou z forem vybranou pro aktualizaci.
Dvojklikem na ikonu zámek se vyvolá synchronizace s možností uložit upravenou formu dokumentu nebo stornovat aktualizaci.
Synchronizace
Doplněny ikony k volbám požadavku archivace.
Doplněna volba Nezobrazovat při uzavření příloh. Při ukončení aplikace se však okno synchronizace ukazuje vždy.
Nastavení typů forem obecných dokumentů
Vyvolání přilehlým tlačítkem k typu formy (volba Upravit nebo Přidat v záložce Formy).
Doplněna pole:
▪Režim PDM Slouží pro nastavení režimu PDM umožňujícího načítání nižších skupin a dílců pro zobrazení a aktualizaci sestav, nutné další nastavení viz kap. Implementace.
▪ZS Zachovat původní jméno souborů pod kterým byl uložen do databáze. Implicitně systém přidává pro prohlížení souborů předponu, začínající znakem $ a pro aktualizaci
znakem &. Pokud je zaškrtnuto, zůstává původní jméno souboru bez úprav.
▪Soubor aktualizace Akce se soubory, pokud byly vybrány k aktualizaci a existují v pracovním adresáři (včetně souborů nižších skupin a dílců) - Ponechat, přepsat, dotaz. Soubor,
vybraný pro aktualizaci se nepřepisuje nikdy.
▪Soubor prohlížení Akce se soubory, pokud byly vybrány k prohlížení a existují v pracovním adresáři (včetně souborů nižších skupin a dílců).
Nastavení pracovního adresáře
Obecné funkce > Nastavit > Klient TPV2000, záložka Přílohy
Pro prohlížení interních příloh a obecných dokumentů musí být nastaven pracovní adresář, kde jsou ukládány soubory načtené z databáze. Implicitně se jedná o aktuální adresář aplikace.
Lze nastavit následující adresáře:
▪Prohlížení příloha a OD Pracovní adresář pro soubory interních příloh a obecných dokumentů
▪Aktualizace OD Pracovní adresář pro soubory obecných dokumentů k aktualizaci (pokud má být oddělen od adresáře pro prohlížení)
Volby:
▪Vyčistit Vymazání pracovního adresáře. Soubory, vytvořené k aktualizaci se nevymažou.
▪Automaticky vyčistit při uzavření aplikace Implicitně ANO
Implementace
Event pro výběr souborů PDM pro aktualizaci sestav
Procedura: up_bb_export_dok_form_data
Tabulka: tpv_tmp_blob
Event insert, post_insert
Parametr @klic_dok_form, klíč formy dokumentu vybrané k prohlížení nebo aktualizaci
Údaje formy dokumentu pro požadovanou sestavu k prohlížení nebo aktualizaci jsou zapsány v tabulce tpv_tmp_blob, ze které lze zjistit následující atributy pro zpracování rozpadu nižších úrovní:
▪Spid id procesu
▪blob binární data souboru
▪extenze extenze
▪file_name jméno souboru
▪klic_dok_data odkaz na binární data tpv_dok
▪klic_dok_mod odkaz na dokument tpv_dok_mod
▪klic_dok_form odkaz na formu dokumentu tpv_dok_form
▪upd nevyužito
▪priz_typ_zprac 1 aktualizace, 0 prohlížení
Na event post_insert je nutné do tpv_tmp_blob zapsat údaje pro nižší komponenty, včetně naplnění pole blob.
Při otevření formy dokumentu k prohlížení nebo zobrazení se nejprve zapíší do tpv_tmp_blob údaje požadované sestavy. Poté je možné pomocí eventu post_insert doplnit příslušné údaje dílců
a dalších skupin. Systém pak exportuje soubor pro každý řádek. Pokud soubor existuje, řídí se nastavením příslušného typu formy dokumentu (zachovat soubor, přepsat soubor).
Soubor sestavy k aktualizaci se přepíše vždy (pokud existuje v pracovním adresáři).
Technická příprava výroby
Otevření rozpisky nebo postupu výběrem dle čísla výkresu
Technická příprava výroby > Kusovník/Postup > Otevřít dle výkresu
Volba vyvolá průběžný výběr položky nebo postupu dle čísla výkresu.
Nemodální okno Komponenty operace
Aktualizace postupu nebo Mini TPV
Zůstává průběžně otevřeno, po přiřazení komponent do operace lze překliknout na jinou operaci a okno zůstává otevřeno.
Mini TPV
Přenos položek do rozpisky drag and drop
Z jakéhokoliv datového okna, kde jsou údaje položky a je aktivní Drag and Drop.
Volba Průběžně zobrazit položku.
Zobrazuje průběžně kartu aktuální položky při změně položky ve stromu (při zaškrtnuté volbě Zablokovat).
Konstrukční a technologické modifikace
Možnost zadávat přímo index konstrukční modifikace. Dvojklikem do záhlaví rozpisky nebo postupu lze zobrazit Konstrukční nebo Technologické modifikace.
Evidence práce
Výstupní sestava plánovaného úkolu
Výstupní sestava zobrazuje přehled o plánovaném úkolu, včetně přidělení úkolu jednotlivým pracovníkům a přehledu odvedení práce k danému úkolu.
Zaplánování úkolu
Z výpisu Plánovaných úkolů
Kapacita k zaplánování je předvyplněna celkovou nezaplánovanou disponibilní kapacitou úkolu. Může být uvedena i v jiné jednotce než v hodinách.
Datum Startu úseku úkolu k zaplánování je buď aktuální datum nebo plánované datum úkolu (dle toho, co je větší)
Datum Konce úseku úkolu k zaplánování je buď aktuální datum plus jeden den nebo plánované datum ukončení úkolu (co je větší).
Datum Konce se bere v úvahu pro zpětné zaplánování, datum Startu pro dopředné zaplánovaní.
Jako Pracovník se pamatuje naposled zaplánovaný pracovník.
Přetažením úkolu myší do grafického plánu
Při přetažení úkolu myší ze seznamu vypsaných úkolů do grafického plánu se datum Startu a Konce určí dle buňky v grafickém plánu a Pracovník dle řádku grafického plánu.
Přímou kopií úseku úkolu v grafickém plánu
Nově lze zaplánovat úkol přímou kopií již dříve zaplánovaného úseku úkolu v grafickém plánu. Na základě již zaplánovaného úseku úkolu lze přidat do plánu úsek další. Pomocí klávesy CTRL
a tažení levým tlačítkem myši na zaplánovaném úseku se zahájí režim umístění nového úseku. Pozice nového úseku se ukazuje šrafovaným obdélníkem. Po uvolnění tlačítka vyskočí předvyplněné
okno pro zadání nového úseku úkolu pro daného pracovníka.
S volbou „Vytvořit místo“
Při zaplánování nového úkolu nebo při požadavku prodloužení doby konkrétního úkolu je možné využít volbu „Vytvořit místo“. Systém se pak pokusí vytvořit místo pro vložení nebo rozšíření úkolu
posunutím následných úkolů. Respektuje přitom fixní úkoly, které nechává na původním umístění v plánu.
Příklad:
Požadavek zaplánovat úkol D0087 o kapacitě 2 č.d. k termínu 5.2
Systém vytvořil místo 2 č.d posunem úkolů D0084 a D0085 k pozdějším termínům
Odvádění plánovaných úseků úkolu a propojení s plánem
Pokud je úkol pro daného pracovníka zaplánován v grafickém plánu, je nutné použít v odvádění evidence práce volbu Plánované úkoly.
Výpis respektuje zaplánované úseky úkolu a nabízí volnou, neodvedenou kapacitu v rámci každého dne.
Odvádění pro plánovaný úsek úkolu se neuvažuje jako adresné k plánovanému úseku. Plánovaný úsek je smazatelný, editovatelný a přesunutelný volně.
Párování odvedení s plánem je řešeno dle odvedených termínů a odvedené kapacity a plánovaných termínů a plánované kapacity.
Aktualizace nebo přesun úseku úkolu v plánu
Při přesunu nebo aktualizaci úseku úkolu v plánu je uživateli zobrazeno hlášení, pokud jsou v daném časovém úseku evidovány i odvody úkolu. Je na plánovači, zda plánovaný úsek přesune
nebo aktualizuje nebo ne.
Zobrazení odvodu v Grafickém plánu
V zobrazeném úseku zobrazujeme v názvu první znak, který ukazuje, jestli bylo něco ve dnech úseku odvedeno. V tooltipu zaplánovaného úseku ukazujeme počet hodin odvedených
v dny úseku daným pracovníkem organizační jednotky na tomto úkolu.
Informace o odvedené kapacitě v detailu úkolu v plánu
V okně detailu objektu plánu je pole Odvedeno ukazující hodiny odvedené pracovníkem organizační jednoty v rozsahu dní úseku plánu.
Informace o odvedené kapacitě v plánovaných úkolech
V záložkách Plán OJ a Plán pracovníci se ukazuje sloupec ODV. V něm je celkové odvedení organizační jednotky nebo pracovníka organizační jednotky bez ohledu na období.
Nastavení fixování
Zafixování úkolu
Úkol zafixujete označením jednoho nebo více úkolů a volbou místní nabídky Zafixovat úkoly > Zapnout
Zrušení fixování úkolu
Úkol odfixujete výběrem jednoho nebo více úkolů a volbou místní nabídky Zafixovat úkoly > Vypnout
Zafixování časového rozvrhu do data
Volba místní nabídky Zafixovat plán > Zapnout vše do vybraného data včetně zafixuje všechny úkoly časového rozvrhu před a včetně data pod ukazatelem. Probíhající úkoly také.
Odfixování časového rozvrhu
Volba místní nabídky Zafixovat plán > Vypnout vše odfixuje celý časový rozvrh.
Volba Zafixovat úkoly > Zapnout zafixuje 3 označené úkoly dle obrázku.
Další úpravy v grafickém plánu
Nastavení výšky řádku
Změna výšku pole názvu řádku: Na okrajích naskakuje jiný ukazatel. Tažením jde změnit výška, ta se pak aplikuje na celý řádek. Nastavení se ukládá pro týdenní a měsíční pohled zvlášť.
Nastavení šířky záhlaví řádku
Změna šířku pole názvu řádku: Na okrajích naskakuje jiný ukazatel. Tažením jde změnit šířka. Nastavení se ukládá pro týdenní a měsíční pohled zvlášť.
Vytvoření kopie úkolu
Táhnout myší úkol se současným držením tlačítka CTRL.
Filtr na použité řádky (plánovací jednotky)
Prázdných řádků se lze zbavit volbou místní nabídky Ukázat jen zaplánované řádky. Zobrazí se jen ty řádky, kam je něco ve vybraném období zaplánováno.
Zmenšení časového období na polovinu
Pomocí přidržení klávesy levý ALT při posunech v čase způsobí zmenšení časového období na polovinu daným směrem. Směr doleva zachová levou půlku, doprava pravou.
Funguje na všech místech, kde fungují samostatné klávesy CTRL nebo SHIFT viz Posuny v čase
Posun na jemnější nebo hrubší dělení mřížky
Velikost buňky lze ověřit a nastavit přes místní nabídku/Nastavení, pole Interval buňky.
Zrušení operace tažením myši
Pomocí klávesy ESC lze probíhající přesun zaplánovaného úseku nebo zaplánování pomocí tažení zrušit.
Služby
Reklamace
Doklad Reklamace byl upraven v souladu s ostatními doklady.
Okna Výběr/Detail byla upravena podle obrázku. Byly přidány další záložky – Položky, Viníci, Výrobní čísla a Toky práce.
Nově přidaná nebo upravená pol
▪Druh – druh závodu pro reklamaci (V – výrobní závod, M – montážní závod)
▪Popis – popis reklamace
▪Urgentní – urgentní reklamace
▪Vzor.doklad – vzorový doklad (například Faktura), vybírá se tlačítkem 3 tečky buď jako řízený doklad, nebo kopie dokladu
▪ID – ID vzorového dokladu
▪Splněno – pokud zaškrtnuto, tak všechny položky existují v následných dokladech
▪K/T/C/N – počet položek s klíčem/bez klíče/celkem/následných položek
▪Adr.tisk - adresa pro tisk (D – dodací, H - hlavní, K – kontaktní)
▪Množ./MJ – počet kusů/měrná jednotka (v předchozích verzích označeno jen KS)
▪S/N – výrobní číslo/šarže (v předchozích verzích VČ)
▪S/N vyšší – výrobní číslo vyšší (v předchozích verzích VČ vyšší)
▪S/N pol. – generovaný popis
Záložky Položky, Přílohy a Toky práce jsou stejné jako u ostatních dokladů.
Záložka Viníci
Záložka znázorňuje seznam viníků dané reklamace. Viník se zadává výběrem z daných pracovníků.
Záložka Výrobní čísla
Servisní listy
Služby > Servis > Servisní list > Vybrat (SLSL)
Doklad Servisní list byl upraven v souladu s ostatními doklady.
Popis položek v záložce Detail:
Skupina Servisní list:
▪ID – identifikátor servisního listu (SL)
▪… - aktualizace automatického číslování servisních listů
▪Typ – typ servisního listu
▪Stav – stav SL (H – uzavřeno, O – oprava, R – rozpracováno, X – storno)
▪Klíč – klíč SL
▪Název – název SL (lze zadat výběrem z již zadaných hodnot)
▪Popis – popis SL
▪Vazby – počet vazeb SL
▪Neshody – počet neshod
▪Vzor.dokl. – vzorový doklad (výběrem tlačítkem 3 tečky)
▪ID – identifikátor vzorového dokladu
▪Splněno - pokud je zaškrtnuto, tak všechny položky existují v následných dokladech
▪K/T/C/N – počet položek s klíčem/bez klíče/celkem/následných položek
▪Oprav.doklad – pokud je zaškrtnuto, pak existuje opravný doklad
▪Adr.tisk – adresa pro tisk (D – dodací, H - hlavní, K – kontaktní)
Skupina Další údaje:
▪Serv.skupina – název servisní skupiny (výběr z číselníku servisních skupin)
▪Serv.místo – název servisního místa (výběr z číselníku servisních míst)
▪Projekt – zkrácený název projektu
▪Zakázka – identifikátor zakázky
▪Dr.opravy – druh opravy (mimozáruční, pozáruční, záruční, oprava). Tlačítkem … se edituje číselník druhů oprav
▪Připom.č. – připomínka VaV
▪Oznámeno, převzato, odstraněno – datum, čas a jméno kdo oznámil, převzal a odstranil danou vadu či poruchu
Skupina Porucha/Vada
▪Oznámená vada – popis poruchy/vady
▪Plombování – zda byla nastavena plomba
▪Příčina vady – popis zjištěné příčiny dané vady
▪Umístění zař. – výběr z číselníku možných umístění daného zařízení (aktualizace číselníku pomocí tlačítka 3 tečky)
▪Položka – ID, název, klíč a atributy položky
▪VČ p/VČ n – výrobní číslo staré/nové
▪SW – označení software
▪Měř.přístroj – použitý měřící přístroj při zjištění poruchy
▪Poznámka – poznámka
▪Zp.ods.vady – popis způsobu odstranění vady
▪Výrobce – identifikátor výrobce (výběr z katalogu partnerů)
Skupina Specifikace
▪Zařízení – skupina zařízení (výběr z číselníku)
▪Skupina ND – skupina náhradních dílů (výběr z číselníku)
▪Příčina – výběr z číselníku příčin vady (aktualizace číselníku pomocí tlačítka 3 tečky)
▪Nebezpečná porucha – zaškrtávací box pro označení nebezpečné poruchy
Skupina Stupeň omezení
▪Stupeň omezení - výběr z číselníku typů omezení (aktualizace číselníku pomocí tlačítka 3 tečky)
Skupina Typ POV
▪Porucha – porucha/není porucha
▪Typ opravy - výběr z číselníku typů oprav (aktualizace číselníku pomocí tlačítka 3 tečky)
Záložka Neshody
Skupina Neshoda
▪ID nesh. – identifikátor neshody
▪Druh opravy – druh opravy (pozáruční, mimozáruční, údržba, záruční)
▪ID SL – identifikátor příslušného servisního listu dané neshody
▪Stav – stav neshody
▪Klíč – klíš neshody
▪Název nesh. – název neshody
Skupina Oprava
▪Serv.skupina – název servisní skupiny (výběr z číselníku)
▪Serv.místo – název servisního místa (výběr z číselníku)
▪Zakázka – identifikátor zakázky
▪Oprav.dne – opraveno dne
▪Č.opravy – číslo opravy
▪Na opravě – zaškrtnutím potvrzeno
▪Závada nezjištěna – zaškrtnutím potvrzeno
▪Odstraněno – datum odstranění závady
▪Odstranil – jméno a funkce, kdo odstranil závadu
▪Předmět vady – podrobný popis dané vady
▪Položka – ID, název, klíč a atributy položky
▪VČ puv. – staré výrobní číslo
▪VČ nové – nové výrobní číslo
▪Množství – množství položky
▪Jiné označ. – jiné označení
▪Příčina vady – popis zjištěné příčiny dané vady
Skupina Specifikace
▪Zařízení – skupina zařízení (výběr z číselníku)
▪Skupina ND – skupina náhradních dílů (výběr z číselníku)
▪Příčina – výběr z číselníku příčin vady
Tlačítko Neshody – vyvolá okno dané neshody se záložkou Položky.
Okno položky zobrazuje stejné údaje o dané položce jako ostatní doklady.
Servisní místa
Služby > Servis > Servisní místa (SLSM)
Záložka Kontaktní osoby
Servisní skupiny
Služby > Servis > Servisní skupiny (SLSS)
Skupiny zařízení
Služby > Servis > Skupiny zařízení (SLSZ)
Záložka Náhradní díly
Výběr zařízení
Služby > Servis > Výběr zařízení (SLVZ)
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.