V20.10 (200207)
Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V2010
Obsah
Obecné funkce
▪Přístupová práva
- Profese a práva
- Strom práv
- Přímé otevření objektu ze stromu práv
- Zobrazení práv pro aktuální objekt
- Práva pro zobrazení uživatelských sestav
▪Výběr seznamu dle typu
▪Kopie položek dokladů
- Kopírování položek mezi různými doklady
- Kopie položek v rámci stejného dokladu
▪Přiřazení přílohy myší - typ, formát a další.
▪Výběr dle zadaného časového období (oprava chyby)
Technická příprava výroby
▪Položky
- Individuální názvy položky dle dodavatele
- Výběr partnera v záložce Dodavatelé
- Kód pro dohledání ceny položky (PLU code)
- Aktualizace způsobů pořízení položky
▪Postupy
- Náhled na tiskovou sestavu normativu
- Náhled uloženého normativu
Projekty a zakázky
▪Etapy projektů (Strom)
▪Projekty/Etapy projektů
▪Ganttův diagram
Sklady a nářadí
▪Příjemky a výdejky
- Vyplnění položek z jiného dokladu
- Nastavení pohybů generovaných z příjemky nebo výdejky
Evidence práce
▪Plánované úkoly, výběr partnera a historie
▪Odvod práce pro plánovaný úkol
Implementace
▪Tisky QR kódů
- Řešení v datovém okně
- Registrace DLL
▪Rozšíření položek o externí údaje
Obecné funkce
Přístupová práva
V rámci verze V20.10 došlo k zásadnímu přepracování zadávání přístupových práv. Byl zcela přepracován přístup zadávání práv k jednotlivým profesím (rolím). Přístupová práva k toku práce zůstávají
prozatím beze změny a zadávají se původním způsobem. Přístupová práva, která se zadávají přímo jednotlivým uživatelům, zůstávají též beze změny. Jedná se o následující práva:
Správa systému > Uživatelé (SSAU)
▪Počet záznamů (omezení max. počtu záznamů, načítaných do výběrových oken)
▪Ceny (přístup k cenám)
▪Závody (přístup k závodům)
▪Obecné dokumenty (přístup k obecným dokumentům)
▪Skladová evidence (přístup ke skladovým pohybům)
▪Sklady (přístup ke skladům)
▪Uživatelské formuláře (přístup k uživatelským formulářům)
▪Moduly (přístup k modulů)
▪Jazyky (přístup k jazykům)
▪Uživatelské sestavy (přístup k výstupním sestavám)
▪Zprávy (nastavení interní pošty TPV2000Plus)
▪Normativy (možnost vytvářet, aktualizovat a kompilovat vlastní normativy TPV2000Plus)
▪Osobní údaje (přístup k osobním údajů GDPR)
▪Tabulky (právo pro přímou aktualizaci dat v konkrétní databázové tabulce)
Nově byla doplněna záložka Tabulky, která umožňuje přímou aktualizaci dat vybraných tabulek prostřednictvím funkce: Tabulky > Vybrat; Tabulky > Otevřít. Dříve bylo nutné tabulku uvést u profese,
kterou měl uživatel přiřazenu, nyní se toto právo uděluje přímo konkrétnímu uživateli, což více odpovídá praxi a bezpečnostním kritériím.V budoucnu budou zrevidována i výše uvedená práva uživatele
a práva a pro Tok práce. Co bude možné, bude sloučeno s níže popsaným systémem přidělování práv k jednotlivým profesím (rolím).
Profese a práva
Správa systému > Profese a práva (SSAP)
Po výběru profese (např. Sdružený uživatel) se v záložce detailu profese zobrazí následující pole:
▪Profese – název profese
▪Klíč – číslo klíče profese
▪Implicitní typ – označení implicitní profese
▪Prohlížení dokumentace TPV – omezení funkčnosti TPV2000Plus pouze na prohlížení dat
▪Výpis práv – orientační výpis nastavení práv pro jednotlivé objekty. Je uveden počet objektů s nastavenými právy a dále vždy název objektu a v hranatých závorkách příznaky práv, reprezentující
právo pro vložení I, aktualizaci U, smazání D a případně další písmenka, reprezentující práva pro stavy a akce objektu. Výpis je pouze orientační a je omezen na 2000 znaků.
▪Zapsal, datum zápisu
▪Opravil, datum opravy
Ve spodní části karty profese následuje informativní výpis původního nastavení práv pro Položky, Změny, Rozpisku, Zakázky, Správce a Výrobu.
V nové záložce Přehled se zobrazují údaje o právech k jednotlivým objektům.
▪Právo pro – název práva
▪Popis – zkratka z navigace a případně upřesňující popis
▪I/U/D/N – právo pro vložení/aktualizaci/smazání/zobrazení
▪Typy – omezující právo pro typy objektu, oddělené svislou čárou (např. |D||S|)
▪Stavy – právo pro nastavení objektu do určitého stavu (např. HPRX)
▪Akce – právo pro speciální akce objektu (např. LU)
▪Tabulka – název tabulky, ke které se právo vztahuje
▪Název – název objektu (název práva)
▪Klíč – klíč řádku práva
Dvojklikem na řádek přehledu práv ve stromě se vyvolá příslušný objekt (Položka, Postup, Doklad…)
Strom práv
Zadávání práv k jednotlivým objektům je koncipováno jako stromová struktura, která částečně respektuje navigaci systému TPV2000Plus. Nejnižší úroveň struktury reprezentuje jednotlivé objekty systému.
Ke každému objektu lze zadat právo pro vložení (insert), aktualizaci (update) a smazání (delete). Některé objekty mají pouze zjednodušené právo pro aktualizaci (update). Dále lze zadat právo k přepnutí
objektu do určitého stavu, např. H – hotovo, O –oprava a případně právo pro speciální akce nad objektem. U některých objektů lze práva omezit jen pro určité typy objektu.
Systém umožňuje udělit na vyšší úrovni hromadně práva pro všechny objekty, přiřazené na všech nižších úrovních. Např. hromadně udělit pro danou profesi všechna práva pro všechny objekty modulu
TPV nebo Obchod a marketing.
Volbou menu Detail nebo dvojklikem na řádek vypsaných profesí se zobrazí strom práv pro danou profesi.
Jednotlivé větve stromu (případně celý strom) práv lze rozbalit nebo sbalit klikem na příslušný trojúhelníček vlevo od příslušné úrovně stromu, nebo výběrem z menu vyvolaném přes pravé tlačítko myši:
Údaje zobrazované na řádce pro vybrané právo se liší podle toho, zda stojíme na skupině práv nebo na konkrétním právu.
Pokud aktuální řádka zobrazuje skupinu práv, pak se na dané řádce zobrazí pouze název skupiny práv.
Pokud aktuální řádka zobrazuje konkrétní právo, pak se zobrazují tyto údaje:
▪Název práva
▪Zkratka
▪IUDH (právo na vložení, editaci, smazání, skrytí)
▪Stavy
▪Akce
▪Zapsal, Dne
▪Opravil, Dne
▪Tabulka
V horní části okna se pro skupiny práv zobrazují tyto údaje (kromě názvu skupiny práv a klíče):
I – Vložit, U – Aktualizovat, D – Smazat, H – Skrýt, S – stavy, A – akce. Jsou to rozbalovací pole s možností zadání tří hodnot: prázdná, odebrat nebo udělit příslušné právo pro danou skupinu práv.
Stiskem tlačítka Vše lze hromadně zadat hodnotu Udělit nebo Odebrat do těchto pěti polí.
H – skrýt – toto zaškrtávací pole se nastavuje vždy pouze samostatně. Opět lze zadat hodnoty prázdná, Udělit nebo Odebrat.
V horní části okna se pro jednotlivá práva zobrazují tyto údaje:
▪Právo pro – název práva, např. Projekty
▪Zkratka/Popis – zkratka, pod kterou se v navigaci vyvolá příslušný objekt, např. PZPJ a případně doplňující popis
▪Tabulka – jméno databázové tabulky, ke které se dané právo váže, např. tpv_projekt
▪I – Vložit, U – Aktualizovat, D – Smazat – zaškrtávací pole pro nastavení práv vložit, aktualizovat, smazat. Pozor, pro některé objekty lze zadat pouze volbu U – Aktualizovat. Volby I a D pak
nejsou viditelné.
▪Tlačítko IUD – stiskem tohoto tlačítka lze hromadně zaškrtnout nebo odškrtnout tři práva IUD
▪S – Stavy – pole zobrazuje stavy, které může daná profese nastavit. Stavy se zadávají stiskem tlačítka vpravo od tohoto pole. Stiskem se vyvolá okno Výběr stavů objektu, ve kterém lze zvolit
buď jednotlivé stavy ručně, nebo stiskem tlačítka Vše, všechny stavy příslušející k danému objektu – viz obr. níže.
▪T – Typy – pole zobrazuje omezení práv na aktualizaci, stavy a akce pouze pro určité typy objektu. Typy se zadávají stiskem tlačítka vpravo od tohoto pole. Stiskem se vyvolá okno Výběr typů
objektu, ve kterém lze zvolit buď jednotlivé typy ručně, nebo stiskem tlačítka Vše, všechny typy příslušející k danému objektu – viz obr. níže.
▪A – Akce – pole zobrazuje speciální akce, ke kterým má daná profese pro zvolený objekt přístup. Akce se zadávají stiskem tlačítka vpravo od tohoto pole. Stiskem se vyvolá okno Výběr akcí
objektu, ve kterém lze zvolit buď jednotlivé akce ručně, nebo stiskem tlačítka Vše, všechny akce příslušející k danému objektu – viz obr. níže.
▪H – skrýt – zaškrtávací pole. Pokud je zaškrtnuté, pak se daný objekt (např. záložka ve formuláři) nezobrazí.
▪Poznámka – pole slouží pro případnou poznámku k danému objektu
▪Zapsal, Dne
▪Opravil, Dne – standardní pole
Pro objekt Položky se v horní části zobrazují ještě pole:
▪Typy I – omezení práv I – vložení na typy objektu
▪Typy U – omezení práv U – aktualizace na typy objektu
▪Typy D – omezení práv pro D – smazání na typy objektu
Pro položku lze zadat omezení na vložení, aktualizaci nebo smazání pro různé typy položek individuálně, zadáním typů u IUD zvlášť. Lze též zadat typy pro IUD dohromady, jako u ostatních
objektů.
Přímé otevření objektu ze stromu práv
Dvojklikem na aktuální řádek práv ve stromu (na aktuální větev) se vyvolá příslušný objekt podobně, jako se volá z navigace.
Zobrazení práv pro aktuální objekt
Pokud máme v modulu TPV vyvolaný nějaký objekt – např. okno Položky, pak lze z menu přes pravé tlačítko myši (viz obr. níže) zobrazit nastavení práv pro tento objekt. Použije se volba
Kontextové menu > Přístup k datům > Práva
Zobrazí se okno Výběr profese:
V dialogu je zobrazena aktuální profese, pod kterou je přihlášen uživatel. Po zvolení nebo výběru požadované profese se vyvolá okno zobrazující aktuálně nastavená práva pro daný objekt, tedy
např. pro položky okno na obrázku níže:
Pokud má přihlášený uživatel právo pro aktualizaci profesí (právo IUD pro objekt Profese a práva), může přímo nastavit práva pro právě otevřený objekt.
Práva pro zobrazení uživatelských výstupních sestav
Navigace > Správa systému > Uživatelé, Menu: Funkce > Práva uživatele
V záložce Uživ. sestavy lze zadat výčet sestav, které se danému uživateli nemají zobrazit.
Výběr seznamu dle typu
Jeden seznam může obecně obsahovat více typů (položky, konstrukční vazby, operace …). Pomocí pole Příznaky / Typ je možné vyhledávat v seznamech dle typu seznamu vyplněním příslušného
příznaku, který reprezentuje typ.
Do výběrového okna seznamu byla doplněna nápověda Typy seznamu a možnost výběru příznaků typů seznamů.
Kopie položek dokladů
Kopírování položek mezi různými doklady
V dokladech lze nyní obecně označovat položky myší. Označení položky funguje při současném stisku tlačítka Ctrl nebo Shift a levého tlačítka myši. Kliknutím na číslo řádku označeného dokladu lze
přetáhnout označené položky v rámci záložky Položky stejného dokladu (kopie nebo přesunutí položek) nebo do záložky Položky libovolného jiného dokladu.
Do záložky Položky libovolného dokladu lze též přetáhnout položky z jiného objektu, jako např. z Rozpisky, Položky, Sumarizovaného kusovníku apod.
Kopie položek v rámci stejného dokladu
Byla přidána možnost kopírování položek dokladů stejného typu dokladu z jednoho dokladu do jiného metodou Drag&Drop. Označené položky v záložce Položky lze přetáhnout myší a pustit na dokladu,
uvedeném v seznamu. Například u poptávek se před provedením akce objeví dotaz: Kopírovat všechny označené položky do poptávky POP/17/0030 (viz obrázek níže):
Tip pro kopii položek v rámci stejného dokladu:
▪Vyprázdněte výběrové kritérium volbou menu: Úpravy > Vyprázdnit.
▪Zadejte číslo vzorového dokladu v záložce Výběr.
▪Na další řádek záložky Výběr zadejte číslo cílového dokladu
▪Zobrazte vybrané doklady volbou menu: Ovládání > Načíst (Enter nebo Ctrl/I).
▪Klikněte do záložky Položky vzorového dokladu a označte řádky (Ctrl nebo Shift a levé tlačítko myši).
▪Přetáhněte myší označené záznamy kliknutím na číslo řádku označené položky vzorového dokladu a pusťte na cílovém dokladu v seznamu.
Přiřazení přílohy myší - typ, formát a další.
Při přiřazování přílohy metodou Drag&Drop byla do zobrazeného dialogu doplněna další pole „Typ, Formát, Poznámka, Zamčeno“. Tyto parametry je důležité určovat třeba pro potřeby
hromadných tisků.
Formulář Nová příloha byl rozšířen o následující pole:
▪Typ – název typu formy dokumentu
▪Formát – výstupní formát dokumentu
▪Pozn. – poznámka
▪Zamčeno – zamknout přílohu
Výběr dle zadaného časového období (oprava chyby)
Opravena chyba pro výběr časového období ve výběrových formulářích. Po výběru intervalu období (měsíc, rok) z kalendáře nebo při přímém zadání intervalu
<datum od> : <datum do> v datumovém poli v záložce Výběr se po volbě Načíst zobrazily i záznamy, které odpovídaly zadanému <datu do> + 1 den.
Technická příprava výroby
Položky
Technická příprava výroby > Položky > Vybrat (TPOL)
Individuální názvy položky dle dodavatele
V záložce Dodavatelé lze zadat individuální názvy a identifikátory položek pro dodavatele.
Vyplněním polí na spodním řádku záložky Výběr lze vybírat položky dle dodavatelů, individuálních názvů a identifikátorů položek dle dodavatelů.
Výběr partnera v záložce Dodavatelé
Technická příprava výroby > Položky > Vybrat (TPOL)
Do záložky Dodavatelé bylo přidáno tlačítko … pro výběr dodavatele dle názvu. Dále byla doplněna možnost na dvojklik na pole Dodavatel zobrazit parametry dodavatele.
Kód pro dohledání ceny položky (PLU code)
Do formuláře Položka bylo doplněno pole KPLU - kód pro dohledání ceny položky. Jedná se o interní kód položky, pomocí kterého lze rozlišit podobné výrobky s rozdílnou cenou.
Aktualizace způsobů pořízení položky
Do záložky Pořízení objektu Položka byla doplněna tlačítka Přidat a Smazat.
Po stisku tlačítka Přidat se vyvolá okno Druhy pořízení, ze kterého lze vybrat nový druh pořízení pro danou položku (s kontrolou již přidělených druhů).
Postupy
Náhled na tiskovou sestavu normativu
Do dialogu pro zadávání činností normativu bylo doplněno tlačítko Náhled, které slouží pro přehledné zobrazení úkonů normativu. Pokud náhled necháte zobrazen a zadáváte a normujete jednotlivé
úkony, náhled se dynamicky mění.
Náhled uloženého normativu
Technická příprava výroby > Postupy > Vlastní normativy > Uložené výpočty (TPUV)
Nové tlačítko Náhled slouží pro zobrazení náhledu na tiskovou sestavu uloženého normativu a pro její následný tisk.
Projekty a zakázky
Etapy projektů (Strom)
Projekty a zakázky > Etapy projektů > Strom (PZEP)
Byla doplněna ikona přílohy etapy (sponka).
Projekty/Etapy projektů
Byla doplněna možnost zadání organizační jednotky jak k projektu, tak i k etapě projektu:
Ganttův diagram
Ganttův diagram pro projekty lze otevřít z okna Projekty, případně Etapy projektu.
Po kliknutí na ikonu Ganttova diagramu se zobrazí okno se vstupními parametry.
V okně lze ovlivnit:
▪Maximální možný počet zobrazených dní v rámci Ganttova diagramu
▪Příznaky pro zobrazení dat před Ganttovým diagramem (1 zobrazit, 0 nezobrazit)
▪Zobrazení skutečných a plánovaných dat v Ganttově diagramu
V levé části okna Ganttova diagramu jsou v prvním sloupci zobrazeny informace o daném řádku, další sloupce jsou pak před otevřením volitelné v sekci příznaky. V pravé části okna je pak
samotný diagram, jednotlivé úrovně jsou pro plánované časy barevně odlišeny. Pro odlišení plánovaných dat zahájení a ukončení jsou použity odstíny modré barvy, nejtmavší je pro nejvyšší úroveň.
Pro úrovně 3 a více zůstává barva stejná. Skutečně časy jsou na všech úrovních vyznačeny červenou barvou.
Úroveň rozvinete (pokud má podúroveň) dvojklikem na její popis (první sloupec zleva), případně kliknutím na šipku v tomto sloupci. Stejným způsobem lze úroveň zabalit.
Dvojklikem na obdélník etapy projektu (barevný obdélník), se otevře okno se stromem etap projektu a nastaví se jako aktuální odpovídající etapa. Dvojklikem na obdélník na prvním řádku se zobrazí
karta projektu.
Pomocí volby Nastavit (pravé tlačítko myši) lze zobrazit dialog pro nastavení implicitní šířky sloupečku (dne) ganttova diagramu zadáním hodnoty v poli Velikost dne. Volba OK dané nastavení uloží
a diagram se překreslí.
Sklady a nářadí
Příjemky a výdejky
Vyplnění položek z jiného dokladu
Sklady a nářadí > Příjemky (SNPR)
Sklady a nářadí > Výdejky (SNVY)
Byla doplněna možnost vyplnit příjemku nebo výdejku z jiného dokladu podobně, jako u jiných dokladů (objednávky, poptávky …) a to zadáním pole Vytvořeno z a ID objektu. Pole lze vyplnit též
přetažením jiného dokladu na kartu příjemky nebo výdejky myší.
Pozor ! ! !
Pro provázání příjemky s vydanou objednávkou nebo výdejky s přijatou objednávkou použijte již dříve implementovanou funkčnost: vyplnění pole Objednávka na kartě příjemky/výdejky
nebo použijte tlačítko Objednávka v záložce položky, případně přetáhněte objednávku myší do záložky položky.
Nastavení pohybů generovaných z příjemky nebo výdejky
Sklady a nářadí > Příjemky (SNPR) > Druh
Sklady a nářadí > Výdejky (SNVY) > Druh
Byla rozšířena možnost použít doklady pro různé druhy skladové evidence (s evidenčními čísly, bez evidenčních čísel apod.) a pro různé druhy pohybů, případně opravných pohybů,
které se generují dle znaménka, zadaného u množství položky daného dokladu.
Základní řídící číselník je Druh příjemky / Výdejky. Pokud není zadán Druh příjemky / Výdejky anebo není vyplněn Druh pohybu dosadí se implicitně pro příjemku druh pohybu P a pro výdejku V.
Pokud není vyplněn druh evidence, zjistí se implicitní druh evidence dle postavení položky.
Pokud je potřeba doklad použít pro různé druhy evidence, nevyplní se druh evidence ani druh pohybu v číselníku druhů, ale až v číselníku Pohyby (tlačítko Pohyby), kde je možné zadat více
druhů evidence i pohybů.
Pokud je potřeba doklad použít i na opravné pohyby (například příjemkou provést výdej a výdejkou opravný příjem), je potřeba vyplnit znaménko do atributu Směr. Kladné znaménko by
mělo pro příjemku volat druh pohybu pro příjem a pro výdejku pro výdej, záporné znaménko bude volat opačné (opravné) pohyby.
Evidence práce
Plánované úkoly, výběr partnera a historie
Evidence práce > Plánované úkoly (EPPU)
Do formuláře Plánované úkoly bylo za pole Partner doplněno tlačítko … pro možnost výběru partnera dle názvu.
Byla opravena chyba u záložky Přiděleno. Při přidání nového záznamu již kurzor skáče do prvního pole (Pracovník) a nastaví se horizontálně jako u jiných formulářů.
Do objektu Plánované úkoly byla doplněna nová záložka Historie (viz ostatní objekty).
Odvod práce pro plánovaný úkol
Odvod práce lze nyní vyvolat přímo pro aktuální plánovaný úkol volbou Funkce > Odvést práci.
Zobrazí se dialog pro odvádění práce pro daný úkol s předvolbou Volné úkoly. Ve výběrové kritériu je vyplněno ID úkolu. Jestliže má aktuální pracovník úkol zaplánován nebo přidělen, je na to při
odvodu upozorněn a musí přepnout volbu na Plánované nebo Přidělené úkoly.
Dialog byl upraven tak, že výběrové kritérium lze používat nejen pro volné úkoly, ale nyní navíc též pro plánované a přidělené.
Implementace
Tisky QR kódů
Řešení v datovém okně
Pro použití se musí zaregistrovat DLL knihovna, viz. sekce Registrace DLL !
Pro zobrazení QR kódu v datovém okně se použije compute expression například s následně vypadajícím výrazem:
bitmap(uf_gen_qr(string(klic_polozky) + "~t" + alter_nazev + "~t" + nazev_polozky, 2, 5))
Jádrem celého řešení je funkce uf_gen_qr, která vrací cestu k vygenerovanému .wmf s QR kódem.
Má 3 parametry:
▪ string as_kod - text, který se má zakódovat do QR
▪ int kvalita – úroveň kvality 1 až 4, mimo rozmezí volí kvalitu 3
▪ int rozliseni - velikost QR kódu 1 až 40
Volání funkce uf_gen_qr musí být obaleno funkcí bitmap, aby se QR kód zobrazil.
Text, který má být zobrazen v QR kódu, si může uživatel poskládat sám (viz výše), nebo text vygeneruje procedura up_bb_gen_retez_qrcode. Tento přístup se používá u faktur (QR faktura, QR
platba…).
Použití pro generování faktur:
bitmap (uf_gen_qr( "create_invoice~t" + string(klic_fakt) + "~t" + "tpv_faktura~t" + string(qr_code), 2, 5))
Příklad implementace: d_fakt_tisk
Text pro generování se v případě faktur skládá ze 4 částí:
▪Create_invoice – pouze informace pro funkci, že bude používat proceduru
▪Klíč faktury
▪Objekt, pro který se QR kód generuje
▪Typ QR kódu pro fakturu - 1 - QR platba, 2 - QR faktura, 3 - QR platba + faktura
Registrace DLL
Pro použití generátoru je nejprve nutné zaregistrovat dll knihovnu. DLL se musí registrovat pomocí administrátorského příkazového řádku, příkaz:
RegAsm.exe -tlb -codebase DLLs\QRCodeGen.dll
Poslední parametr je cesta k DLL a to absolutní nebo relativní.
RegAsm je nutné použít ve verzi 32bit – Zde je ukázková cesta k němu:
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\RegAsm.exe
nebo možno použít BAT soubor (spustit jako správce)
Rozšíření položek o externí údaje
Na kartě položky ve výběru, detailu i seznamu je možné nyní používat uživatelská pole z tabulky tpv_objekt_ext. Kvůli rychlosti zpracování a zbytečně velké režii při použití všech uživatelských polí,
je nutné požadovaná uživatelská pole implementačně doplnit do procedury pro načtení detailu up_bb_nacti_polozka_detail a případně doplnit požadovaná user pole do view vtp_polozka,
vtp_polozka_seznam a dalších. Je nutné zachovat jména použitých polí z tabulky tpv_objekt_ext v datovém okně detailu položky (výběru, seznamu), např.: s030_01, f_01, n_15,d_6. Do result setu
procedury up_bb_nacti_polozka_detail stačí přidat pouze ta pole, která se budou používat, stejně tak do příslušných view. Není nutné přidávat pole všechna.
Při uložení položky je zaručena i aktualizace, vložení nebo smazání záznamu tabulky tpv_objekt_ext where objekt = 'POLOZKA' and klic_objekt = klic_polozky.
Karta položky
Kód PLU
Doplněn atribut polozka.kod_plu. Pokud existuje upravené datové okno pro detail položky, je nutné doplnit toto pole, jinak dojde k chybě při uložení položky
Individuální názvy položky
Doplněny individuální názvy položek pro dodavatele synonyma_pol.synonym_nazev (použita společná tabulka synonyma_pol s Dimenzí++) a možnost výběru dodavatele dle názvu partnera a i
ndividuálního názvu položky. Pokud existuje upravené datové okno pro výběr položky, je nutné jej upravit dle standardu a případně též seznam pro výběr dle dodavatele, datové okno
d_vtp_pol_seznam_dod.
Ovlivňování „order by“ ve výběrových oknech
Před vyvoláním výběru dle where kritéria, generovaného ze záložky Výběr, lze úpravou procedury up_BB_order_by_vyberu ovlivnit řazení záznamů, vracených serverem.
Obecně systém nechává z důvodu rychlosti vyhodnocení dotazu řazení záznamů po aplikaci where kritéria na serveru, tj. vrácené záznamy nejsou setříděny. Třídění záznamů si může uživatel
nastavit v rámci datového okna na klientu. Pokud ale systém nevrátí všechny záznamy (omezení klausulí select top …), pak může vzniknout problém v orientaci vypsaných dat, protože některé
záznamy chybí.
Dále lze též pomocí této procedury řešit požadavek výpisu dokladů tak, aby doklady naposled zadané, se vypisovaly jako první (když není zadána žádná where podmínka).
Potřebné informace jsou uvedeny ve zdrojovém kódu procedury up_BB_order_by_vyberu. Procedura je nyní nastavena tak, že generuje order by pro doklady (poptávky, nabídky, objednávky,
výdejky, příjemky), tak že záznamy naposled zadané se vrací jako první, tj order by klic_dokladu desc. Uvedené platí, pokud není zadána žádná podmínka výběru. Pokud ano, nechává řazení na
serveru (i toto lze úpravou této procedury ovlivnit také)
Pozor ! ! !
Pokud má uživatel nastaveno v datovém okně dokladu svoje třídění, vrátí sice server order by klic_dokladu desc, ale na klientu se zobrazí záznamy setříděné jinak. Úpravou procedury
lze zabezpečit i to, aby třídění vracené podmínkou order by bylo stejné, jako uživatelovo třídění v datovém okně. Může to ale mít vliv na rychlost výběru.
Ve standardu mají všechna datová okna pro výpis seznamu pro doklady vypnuto třídění.
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.