V18.10 (180424)

Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V1810

V18.10.pdf

 

Obsah

 

Obecné funkce

Licencování

Modul TPV2000 view

Ukládání šablony datového okna do UNICODE

Pamatování zadaných hodnot

Zobrazení a řazení dříve zadaných hodnot v dokladech

Technická příprava výroby

Vlastní normativy, obnova údajů zadání normativu        

Obchod a marketing

Nabídky

    - Otevření a zobrazení nabídky

    - Oprava mazání operací nabídky

    - Oprava vynechání úrovně

    - Kalkulační vzorec Dimenze++

Hromadná změna stavu dokladů

Možnost odeslat doklad emailem při změně stavu

Založení skladové výdejky nebo příjemky z  objednávek

Evidence práce

Přidělené úkoly

Odvádění práce pro přidělené úkoly

Grafický plán

    - Otevření plánu

    - Statické zobrazení

    - Režim úprav

Správa systému

Smazané objekty

Finance

Výroba

 

Obecné funkce

 

Licencování

Licencování TPV2000Plus bylo přepracováno dle ceníku pro rok 2018. Jednotlivé moduly (licence) jsou označeny dvěma znaky.

 

Kód

Modul / licence

Popis

LG

LOGIN licence

Počet současně přihlášených uživatelů TPV2000Plus

PD

Prohlížení dokumentace

Samostatný nový modul, obsahuje pouze výstupní funkce

CT

CAD2TPV

Samostatný modul komunikace s CAD

ST

SE2TPV

Samostatný modul komunikace s CAD SolidEdge

GT

Generování toku

Samostatný program, interface na modul Workflow z jiných programů

HT

Hromadný tisk

Samostatný modul pro hromadný tisk příloh (PDF, DOC…)

DB

Počet databází

Omezení počtu databází uživatele

JZ

Počet jazyků

Omezení počtu jazyků

ZA

Počet závodů

Omezení počtu závodů

TP

Technická příprava výroby

Modul TPV2000Plus, konstrukce, technologie

OM

Obchod a Marketing

Modul TPV2000Plus, poptávky, nabídky, objednávky

SN

Sklady a nářadí

Modul TPV2000Plus, příjemky, výdejky, skladové pohyby

VY

Výroba

Modul TPV2000Plus, výrobní příkazy, řízení výroby

RZ

Rozpočet

Modul TPV2000Plus, zpracování položkových rozpočtů provozních souborů

WF

Workflow

Modul TPV2000Plus, toku práce mezi členy organizačních jednotek

FN

Finance

Modul TPV2000Plus, řešení fakturace

SL

Služby

Modul TPV2000Plus, řešení servisu a reklamací

EP

Evidence práce

Modul TPV2000Plus, evidence a výkazy práce, podklady pro mzdy

SO

Společné licence

Licence na otevření společných objektů, využívaných napříč moduly. Dáno součtem licencí za moduly: ST+CT+TP+OM+SN+VY+RZ+SL

 

Aktuální přehled lze zobrazit volbou menu Nápověda > O aplikaci

 

image1572134324

 

Modul TPV2000 view

Modul slouží pouze pro zobrazení výstupních sestav. Navigace a ovládání je obdobné jako u TPV2000Plus, přístupné jsou však pouze funkce pro zobrazení výstupních sestav. V navigaci chybí záložka Historie.

 

image814082699

 

Ukládání šablony datového okna do UNICODE

Kontextové menu > Exporty a zobrazení > Formy > Uložit formu (Unicode)

Nová volba umožňuje uložení šablony datových oken lze v kódování Unicode. Forma zabírá sice více místa, ale může obsahovat i speciální znaky. Formy v Unicode lze načíst a upravit v modulu Architekt.

 

image871220412

 

Pamatování zadaných hodnot

Při otevírání rozpisky, postupu, zakázky atd. lze zobrazit listbox s naposledy zadanými hodnotami, které jsou setříděny dle času a data zadání.

 

image653920686

 

Zobrazení a řazení dříve zadaných hodnot v dokladech

V dokladech modulu OM a v dalších objektech (Zakázky, Projekty) je možné zobrazit pomocí DropDown nápovědy dříve zadané hodnoty, které lze použít pro výběry nebo vkládání nových záznamů.

Pokud je přístupný zaškrtávací box Sestupně, lze nastavit sestupné řazení zobrazených hodnot. Nastavení se pamatuje.

 

image1968729194

 

Technická příprava výroby

 

Vlastní normativy, obnova údajů zadání normativu

Navigace > Technická příprava výroby > Postupy > Vlastní normativy

 

V některých případech zadání vstupních hodnot normativu je žádoucí na základě hodnoty, zadané v určitém poli, vyplnit automaticky hodnoty v jiných polích dialogu zadání.

Uvedenou funkci lze vyřešit pomocí uživatelské tabulky tpv_tmp_normativ_param na serveru. V události post_update na tuto tabulku lze volat uživatelskou proceduru, která dle zadané hodnoty parametru vyplní případně ostatní parametry a do atributu refresh zadá 1. To způsobí, že se všechny parametry zadání normativu načtou z tabulky tpv_tmp_param a tím se aktualizuje formulář pro zadání vstupních hodnot normativu.

 

Obchod a Marketing

 

Nabídky

Otevření a zobrazení nabídky

Menu > Objekt > Nabídka

 

Pokud má nabídka položky struktury, otevřou se položky nabídky, jinak se zobrazí záhlaví nabídky.

 

Oprava mazání operací nabídky

Při mazání operace se nevymazaly údaje normování. Při opětném načtení operací z TPV došlo k chybovému hlášení a operace nebylo možné načíst.

 

Oprava vynechání úrovně

Při zaškrtnutí Vynechat v položce struktury nabídky se do celkové kalkulace vynechaly náklady, ale chybně se zahrnuly časy.

 

Kalkulační vzorec Dimenze++

Navigace > Správa systému > Nastavit > Systém

 

Pokud je nastaven příznak č. 20 Nastavení kalkulace na D – zohlednění metodiky Dimenze++, zohledňuje se kalkulační vzorec Dimenze jak v zobrazení celkových nákladů nabídky, tak v zobrazení nákladů položky nabídky

 

Hromadná změna stavu dokladů

V dokladech lze označit více záznamů v seznamu a hromadně změnit stav dokladu (odeslání, schválení…)

 

Možnost odeslat doklad emailem při změně stavu

Navigace > Správa systému > Nastavit > Zakládání dokladů

 

image570264601

 

Možnost odeslat automaticky doklad emailem při změně stavu dokladu, například na stav Odesláno. Pokud se má při změně stavu pouze odeslat doklad emailem a nemá se založit návazný doklad, uvede se stejný Objekt zdrojový jako Objekt cílový (viz. první řádek pro nabídku na obrázku výše). Do Předmětu uvedete předmět emailu, pole Text vyplníte textem mailu pomocí přilehlého tlačítka.

 

Založení skladové výdejky nebo příjemky z objednávek

Možnost kdykoliv založit výdejku z přijaté objednávky - Menu:

Objekt > Skladové výdejky

nebo příjemku z vydané objednávky -  Menu:

Objekt > Skladové příjemky.

 

Uvedené volby fungují při zobrazeném detailu objednávky. Ze záložky Výdejky nebo Příjemky se zobrazí příslušná výdejka nebo příjemka, spárovaná s objednávkou (pokud existuje)

Založení příjemky nebo výdejky lze též nastavit v zakládání dokladů (viz. předešlý obrázek).

 

image385950850

 

Evidence práce

 

Přidělené úkoly

Navigace > Evidence práce > Plánované úkoly

 

image1106051212

 

Do plánovaných úkolů byla přidána nová záložka Přiděleno, kde lze přidělit úkol různým pracovníkům, bez nutnosti jim úkol plánovat na konkrétní období. Takto přidělené úkoly si pak může každý pracovník zobrazit v dialogu pro odvádění práce.

 

Tlačítky Přidat a Smazat lze přidávat nebo mazat jednotlivé pracovníky, kteří mají přidělený úkol.

 

Ke každému pracovníkovi lze přidělit plánovanou kapacitu daného úkolu. Organizační jednotka se po zadání pracovníka vyplní automaticky. Datum zahájení a ukončení se kopírují z detailu daného úkolu také automaticky s možností změny. Tato data jsou pouze orientační a nemusí být vyplněna. Nemají žádný vliv na plánování úkolu pro pracovníky na období (viz. záložky Plán OJ a Plán pracovníci)

 

Původní jméno záložky OJ bylo nahrazeno Plán OJ a původní jméno Pracovníci na Plán pracovníci.

Pokud má úkol přidělené pracovníky, nelze jej smazat.

 

Zobrazované údaje na záložce Přiděleno:

 

Pracovník – jméno pracovníka, jemuž byl úkol přidělen

OJ – název organizační jednotky pracovníka

Kapacita - přidělená kapacita daného úkolu pro daného pracovníka

MJ – měrná jednotka přidělené kapacity

Zahájení – plánovaný termín zahájení daného úkolu

Ukončení – plánovaný termín ukončení daného úkolu

Činnost – název činnosti na úkolu

Typ čin. – typ činnosti (např. „Tvorba výkresů a kusovníků a jejich kontrola“)

Poznámka – poznámka

Stav – Rozpracovaný/Hotový

Zapsal – jméno, kdo zapsal

Dne – datum zápisu

Opravil – jméno, kdo objekt opravil

Dne – datum opravy

 

Dále byly u plánovaných úkolů provedeny následující úpravy:

 

Pamatování typu úkolu při vložení

Do seznamu byl doplněn referent

Název úkolu rozšířen na 100 znaků

Poznámka rozšířena na 500 znaků

Doplněn výpis plánovaných úkolů k projektu

Doplněna možnost otevřít úkol na dvojklik z projektů ze záložky objekty

 

Odvádění práce pro přidělené úkoly

Navigace > Evidence práce > Odvod práce

 

Do odvádění práce byla (k plánovaným a volným) přidána možnost odvádění přidělených úkolů (zvýrazněno žlutě). Například pro pracovníka Břízu jsou přiděleny dva úkoly – viz obrázek níže.

 

image1783740096

 

Volba přidělené ve skupině Úkoly přepne dialog do výběru přidělených úkolů, které lze použít pro výkaz práce. Seznam vypsaných úkolů se automaticky načítá po stisku klávesy TAB nebo po kliknutí do jiného pole.

Lze jej též načíst volbou Načíst. Pro vykázání práce k přidělenému úkolu je potřeba zadat kapacitu v normohodinách a poté stisknout tlačítko Odvést.

 

Grafický plán

Navigace > Evidence práce > Grafický plán

Do verze 18.10 byla doplněna možnost zobrazit plánované úkoly, přidělené jednotlivým pracovníkům, ve formě grafického kalendáře. Jedná se o předběžnou beta verzi funkce grafických kalendářů, která bude v rámci vývoje TPV2000Plus dále rozvíjena a použita v dalších modulech systému.

 

Otevření plánu

Grafický plán lze otevřít z navigace, kategorie Evidence práce, položka Grafický plán. Po kliknutí se zobrazí dialog s výběrem data dne, ke kterému chceme plán otevřít. Na výběr jsou možnosti týdenního a měsíčního plánu. Zobrazí se týden nebo měsíc, ve kterém se zvolený den nachází.

 

image2011191239

 

Statické zobrazení

Pokud není zapnutý režim úprav, je možné kalendář pouze prohlížet. V levém sloupci jsou zobrazeny jména subjektů, ke kterým se daný řádek časového plánu vztahuje. V týdenním plánu jsou šedou barvou znázorněny hodiny,

které nejsou pracovní dobou. Pracovní doba je pak barvou bílou. V měsíčním plánu jsou bíle pracovní dny, šedě nepracovní. Jednotlivé úkoly jsou znázorněny barevně v plánu. Pokud jsou dostatečně dlouhé, tak obsahují popis úkolu.

V každém případě je popis úkolu obsažen v tooltipu, který se objeví po najetí myší na daný úkol. V plánu lze také přepnout na předcházející nebo nadcházející časové období a to pomocí tlačítek Předchozí a Následující v toolbaru.

 

image48551656

 

Režim úprav

Režim úprav lze zapnout kliknutím na tlačítko Upravit. Pak lze časový plán upravovat.

 

Smazání úkolu

Nejprve je nutné kliknout na úkol, který má být smazán. Úkol se označí – má černý obrys. Následně kliknutím na tlačítko smazat je vyvolán potvrzovací dialog. Po kliknutí na tlačítko OK je úkol smazán.

 

Přidání nového úkolu

Přidání nového úkolu proběhne přetažením z okna Plánované úkoly. Úkol se následně pustí v obdélníčku, ve kterém chceme, aby nový úkol začínal. Poté je vyvolán dialog, kde lze upřesnit dobu začátku, délku a další atributy úkolu.

 

image1616552791

 

Přesunutí úkolu

Přesunutí úkolu je možné zatím jen v týdenním plánu. Úkol se zachytí myší a přetáhne se na požadovaný nový čas začátku.

 

Správa systému

 

Smazané objekty

Navigace > Správa systému > Smazané objekty

 

image1638666934

 

Informace o smazání hlavních objektů databáze TPV2000Plus se nyní uchovává a je možné tyto objekty vybírat a zobrazit základní identifikační údaje a jméno uživatele, který smazání provedl.

 

Zobrazují se následující údaje:

 

Objekt – jméno objektu

Klíč – klíč objektu

ID – ID objektu

Stav – stav objektu (odeslaná, rozpracovaná …)

Popis – popis u objektu (vložená faktura …)

Referent – jméno referenta

Datum – datum

Partner – název partnera

Schválil – jméno, kdo objekt schválil

Dne – datum schválení

Zapsal – jméno, kdo objekt založil

Dne – datum vytvoření

Opravil – jméno, kdo objekt opravil

Dne – datum opravy

Smazal – jméno, kdo objekt smazal

Dne – datum smazání

 

Finance

Navigace > Finance > Faktury

 

Nový modul, obsahuje správu a zadávání faktur. Do tisku faktur byla přidána předběžná verze funkce pro tisk QR kódu.

 

image1941896085

 

Do faktury byl doplněn počet dnů splatnosti (Dnů spl.) dle dodavatele (implicitně 14 dnů) s možností editace. Pokud se aktualizuje počet dnů splatnosti, změní se datum splatnosti. Datum splatnosti musí být >= datum vystavení a >= datum zdanitelného plnění.

 

Byla rozšířena délka mailové adresa v detailu. Dále je možné hromadně označit faktury k odeslání, schválení, storno, opravě. V případě chyby se zobrazí dotaz: Pokračovat?

Akce Odeslat rovnou vyvolá odeslání faktury emailem.

 

Výroba

Pro umožnění zadávání znaků v kódování Unicode byl nastaven text operace jako typ nvarchar.

 


Další odkazy:

 

Vyhledávání, filtrování

Klávesové zkratky

Kontextové menu

Chybová hlášení

 

Technická podpora

Kontakty

 

Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.

All Rights Reserved.