V18.10 (180424)
Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V1810
Obsah
Obecné funkce
▪Licencování
▪Modul TPV2000 view
▪Ukládání šablony datového okna do UNICODE
▪Pamatování zadaných hodnot
▪Zobrazení a řazení dříve zadaných hodnot v dokladech
Technická příprava výroby
▪Vlastní normativy, obnova údajů zadání normativu
Obchod a marketing
▪Nabídky
- Otevření a zobrazení nabídky
- Oprava mazání operací nabídky
- Oprava vynechání úrovně
- Kalkulační vzorec Dimenze++
▪Hromadná změna stavu dokladů
▪Možnost odeslat doklad emailem při změně stavu
▪Založení skladové výdejky nebo příjemky z objednávek
Evidence práce
▪Přidělené úkoly
▪Odvádění práce pro přidělené úkoly
▪Grafický plán
- Otevření plánu
- Statické zobrazení
- Režim úprav
Správa systému
▪Smazané objekty
Finance
Výroba
Obecné funkce
Licencování
Licencování TPV2000Plus bylo přepracováno dle ceníku pro rok 2018. Jednotlivé moduly (licence) jsou označeny dvěma znaky.
Kód |
Modul / licence |
Popis |
LG |
LOGIN licence |
Počet současně přihlášených uživatelů TPV2000Plus |
PD |
Prohlížení dokumentace |
Samostatný nový modul, obsahuje pouze výstupní funkce |
CT |
CAD2TPV |
Samostatný modul komunikace s CAD |
ST |
SE2TPV |
Samostatný modul komunikace s CAD SolidEdge |
GT |
Generování toku |
Samostatný program, interface na modul Workflow z jiných programů |
HT |
Hromadný tisk |
Samostatný modul pro hromadný tisk příloh (PDF, DOC…) |
DB |
Počet databází |
Omezení počtu databází uživatele |
JZ |
Počet jazyků |
Omezení počtu jazyků |
ZA |
Počet závodů |
Omezení počtu závodů |
TP |
Technická příprava výroby |
Modul TPV2000Plus, konstrukce, technologie |
OM |
Obchod a Marketing |
Modul TPV2000Plus, poptávky, nabídky, objednávky |
SN |
Sklady a nářadí |
Modul TPV2000Plus, příjemky, výdejky, skladové pohyby |
VY |
Výroba |
Modul TPV2000Plus, výrobní příkazy, řízení výroby |
RZ |
Rozpočet |
Modul TPV2000Plus, zpracování položkových rozpočtů provozních souborů |
WF |
Workflow |
Modul TPV2000Plus, toku práce mezi členy organizačních jednotek |
FN |
Finance |
Modul TPV2000Plus, řešení fakturace |
SL |
Služby |
Modul TPV2000Plus, řešení servisu a reklamací |
EP |
Evidence práce |
Modul TPV2000Plus, evidence a výkazy práce, podklady pro mzdy |
SO |
Společné licence |
Licence na otevření společných objektů, využívaných napříč moduly. Dáno součtem licencí za moduly: ST+CT+TP+OM+SN+VY+RZ+SL |
Aktuální přehled lze zobrazit volbou menu Nápověda > O aplikaci
Modul TPV2000 view
Modul slouží pouze pro zobrazení výstupních sestav. Navigace a ovládání je obdobné jako u TPV2000Plus, přístupné jsou však pouze funkce pro zobrazení výstupních sestav. V navigaci chybí záložka Historie.
Ukládání šablony datového okna do UNICODE
Kontextové menu > Exporty a zobrazení > Formy > Uložit formu (Unicode)
Nová volba umožňuje uložení šablony datových oken lze v kódování Unicode. Forma zabírá sice více místa, ale může obsahovat i speciální znaky. Formy v Unicode lze načíst a upravit v modulu Architekt.
Pamatování zadaných hodnot
Při otevírání rozpisky, postupu, zakázky atd. lze zobrazit listbox s naposledy zadanými hodnotami, které jsou setříděny dle času a data zadání.
Zobrazení a řazení dříve zadaných hodnot v dokladech
V dokladech modulu OM a v dalších objektech (Zakázky, Projekty) je možné zobrazit pomocí DropDown nápovědy dříve zadané hodnoty, které lze použít pro výběry nebo vkládání nových záznamů.
Pokud je přístupný zaškrtávací box Sestupně, lze nastavit sestupné řazení zobrazených hodnot. Nastavení se pamatuje.
Technická příprava výroby
Vlastní normativy, obnova údajů zadání normativu
Navigace > Technická příprava výroby > Postupy > Vlastní normativy
V některých případech zadání vstupních hodnot normativu je žádoucí na základě hodnoty, zadané v určitém poli, vyplnit automaticky hodnoty v jiných polích dialogu zadání.
Uvedenou funkci lze vyřešit pomocí uživatelské tabulky tpv_tmp_normativ_param na serveru. V události post_update na tuto tabulku lze volat uživatelskou proceduru, která dle zadané hodnoty parametru vyplní případně ostatní parametry a do atributu refresh zadá 1. To způsobí, že se všechny parametry zadání normativu načtou z tabulky tpv_tmp_param a tím se aktualizuje formulář pro zadání vstupních hodnot normativu.
Obchod a Marketing
Nabídky
Otevření a zobrazení nabídky
Pokud má nabídka položky struktury, otevřou se položky nabídky, jinak se zobrazí záhlaví nabídky.
Oprava mazání operací nabídky
Při mazání operace se nevymazaly údaje normování. Při opětném načtení operací z TPV došlo k chybovému hlášení a operace nebylo možné načíst.
Oprava vynechání úrovně
Při zaškrtnutí Vynechat v položce struktury nabídky se do celkové kalkulace vynechaly náklady, ale chybně se zahrnuly časy.
Kalkulační vzorec Dimenze++
Navigace > Správa systému > Nastavit > Systém
Pokud je nastaven příznak č. 20 Nastavení kalkulace na D – zohlednění metodiky Dimenze++, zohledňuje se kalkulační vzorec Dimenze jak v zobrazení celkových nákladů nabídky, tak v zobrazení nákladů položky nabídky
Hromadná změna stavu dokladů
V dokladech lze označit více záznamů v seznamu a hromadně změnit stav dokladu (odeslání, schválení…)
Možnost odeslat doklad emailem při změně stavu
Navigace > Správa systému > Nastavit > Zakládání dokladů
Možnost odeslat automaticky doklad emailem při změně stavu dokladu, například na stav Odesláno. Pokud se má při změně stavu pouze odeslat doklad emailem a nemá se založit návazný doklad, uvede se stejný Objekt zdrojový jako Objekt cílový (viz. první řádek pro nabídku na obrázku výše). Do Předmětu uvedete předmět emailu, pole Text vyplníte textem mailu pomocí přilehlého tlačítka.
Založení skladové výdejky nebo příjemky z objednávek
Možnost kdykoliv založit výdejku z přijaté objednávky - Menu:
nebo příjemku z vydané objednávky - Menu:
Uvedené volby fungují při zobrazeném detailu objednávky. Ze záložky Výdejky nebo Příjemky se zobrazí příslušná výdejka nebo příjemka, spárovaná s objednávkou (pokud existuje)
Založení příjemky nebo výdejky lze též nastavit v zakládání dokladů (viz. předešlý obrázek).
Evidence práce
Přidělené úkoly
Navigace > Evidence práce > Plánované úkoly
Do plánovaných úkolů byla přidána nová záložka Přiděleno, kde lze přidělit úkol různým pracovníkům, bez nutnosti jim úkol plánovat na konkrétní období. Takto přidělené úkoly si pak může každý pracovník zobrazit v dialogu pro odvádění práce.
Tlačítky Přidat a Smazat lze přidávat nebo mazat jednotlivé pracovníky, kteří mají přidělený úkol.
Ke každému pracovníkovi lze přidělit plánovanou kapacitu daného úkolu. Organizační jednotka se po zadání pracovníka vyplní automaticky. Datum zahájení a ukončení se kopírují z detailu daného úkolu také automaticky s možností změny. Tato data jsou pouze orientační a nemusí být vyplněna. Nemají žádný vliv na plánování úkolu pro pracovníky na období (viz. záložky Plán OJ a Plán pracovníci)
Původní jméno záložky OJ bylo nahrazeno Plán OJ a původní jméno Pracovníci na Plán pracovníci.
Pokud má úkol přidělené pracovníky, nelze jej smazat.
Zobrazované údaje na záložce Přiděleno:
▪Pracovník – jméno pracovníka, jemuž byl úkol přidělen
▪OJ – název organizační jednotky pracovníka
▪Kapacita - přidělená kapacita daného úkolu pro daného pracovníka
▪MJ – měrná jednotka přidělené kapacity
▪Zahájení – plánovaný termín zahájení daného úkolu
▪Ukončení – plánovaný termín ukončení daného úkolu
▪Činnost – název činnosti na úkolu
▪Typ čin. – typ činnosti (např. „Tvorba výkresů a kusovníků a jejich kontrola“)
▪Poznámka – poznámka
▪Stav – Rozpracovaný/Hotový
▪Zapsal – jméno, kdo zapsal
▪Dne – datum zápisu
▪Opravil – jméno, kdo objekt opravil
▪Dne – datum opravy
Dále byly u plánovaných úkolů provedeny následující úpravy:
▪Pamatování typu úkolu při vložení
▪Do seznamu byl doplněn referent
▪Název úkolu rozšířen na 100 znaků
▪Poznámka rozšířena na 500 znaků
▪Doplněn výpis plánovaných úkolů k projektu
▪Doplněna možnost otevřít úkol na dvojklik z projektů ze záložky objekty
Odvádění práce pro přidělené úkoly
Navigace > Evidence práce > Odvod práce
Do odvádění práce byla (k plánovaným a volným) přidána možnost odvádění přidělených úkolů (zvýrazněno žlutě). Například pro pracovníka Břízu jsou přiděleny dva úkoly – viz obrázek níže.
Volba přidělené ve skupině Úkoly přepne dialog do výběru přidělených úkolů, které lze použít pro výkaz práce. Seznam vypsaných úkolů se automaticky načítá po stisku klávesy TAB nebo po kliknutí do jiného pole.
Lze jej též načíst volbou Načíst. Pro vykázání práce k přidělenému úkolu je potřeba zadat kapacitu v normohodinách a poté stisknout tlačítko Odvést.
Grafický plán
Navigace > Evidence práce > Grafický plán
Do verze 18.10 byla doplněna možnost zobrazit plánované úkoly, přidělené jednotlivým pracovníkům, ve formě grafického kalendáře. Jedná se o předběžnou beta verzi funkce grafických kalendářů, která bude v rámci vývoje TPV2000Plus dále rozvíjena a použita v dalších modulech systému.
Otevření plánu
Grafický plán lze otevřít z navigace, kategorie Evidence práce, položka Grafický plán. Po kliknutí se zobrazí dialog s výběrem data dne, ke kterému chceme plán otevřít. Na výběr jsou možnosti týdenního a měsíčního plánu. Zobrazí se týden nebo měsíc, ve kterém se zvolený den nachází.
Statické zobrazení
Pokud není zapnutý režim úprav, je možné kalendář pouze prohlížet. V levém sloupci jsou zobrazeny jména subjektů, ke kterým se daný řádek časového plánu vztahuje. V týdenním plánu jsou šedou barvou znázorněny hodiny,
které nejsou pracovní dobou. Pracovní doba je pak barvou bílou. V měsíčním plánu jsou bíle pracovní dny, šedě nepracovní. Jednotlivé úkoly jsou znázorněny barevně v plánu. Pokud jsou dostatečně dlouhé, tak obsahují popis úkolu.
V každém případě je popis úkolu obsažen v tooltipu, který se objeví po najetí myší na daný úkol. V plánu lze také přepnout na předcházející nebo nadcházející časové období a to pomocí tlačítek Předchozí a Následující v toolbaru.
Režim úprav
Režim úprav lze zapnout kliknutím na tlačítko Upravit. Pak lze časový plán upravovat.
Smazání úkolu
Nejprve je nutné kliknout na úkol, který má být smazán. Úkol se označí – má černý obrys. Následně kliknutím na tlačítko smazat je vyvolán potvrzovací dialog. Po kliknutí na tlačítko OK je úkol smazán.
Přidání nového úkolu
Přidání nového úkolu proběhne přetažením z okna Plánované úkoly. Úkol se následně pustí v obdélníčku, ve kterém chceme, aby nový úkol začínal. Poté je vyvolán dialog, kde lze upřesnit dobu začátku, délku a další atributy úkolu.
Přesunutí úkolu
Přesunutí úkolu je možné zatím jen v týdenním plánu. Úkol se zachytí myší a přetáhne se na požadovaný nový čas začátku.
Správa systému
Smazané objekty
Navigace > Správa systému > Smazané objekty
Informace o smazání hlavních objektů databáze TPV2000Plus se nyní uchovává a je možné tyto objekty vybírat a zobrazit základní identifikační údaje a jméno uživatele, který smazání provedl.
Zobrazují se následující údaje:
▪Objekt – jméno objektu
▪Klíč – klíč objektu
▪ID – ID objektu
▪Stav – stav objektu (odeslaná, rozpracovaná …)
▪Popis – popis u objektu (vložená faktura …)
▪Referent – jméno referenta
▪Datum – datum
▪Partner – název partnera
▪Schválil – jméno, kdo objekt schválil
▪Dne – datum schválení
▪Zapsal – jméno, kdo objekt založil
▪Dne – datum vytvoření
▪Opravil – jméno, kdo objekt opravil
▪Dne – datum opravy
▪Smazal – jméno, kdo objekt smazal
▪Dne – datum smazání
Finance
Nový modul, obsahuje správu a zadávání faktur. Do tisku faktur byla přidána předběžná verze funkce pro tisk QR kódu.
Do faktury byl doplněn počet dnů splatnosti (Dnů spl.) dle dodavatele (implicitně 14 dnů) s možností editace. Pokud se aktualizuje počet dnů splatnosti, změní se datum splatnosti. Datum splatnosti musí být >= datum vystavení a >= datum zdanitelného plnění.
Byla rozšířena délka mailové adresa v detailu. Dále je možné hromadně označit faktury k odeslání, schválení, storno, opravě. V případě chyby se zobrazí dotaz: Pokračovat?
Akce Odeslat rovnou vyvolá odeslání faktury emailem.
Výroba
Pro umožnění zadávání znaků v kódování Unicode byl nastaven text operace jako typ nvarchar.
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.