V14.20 (140701)
Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V1420
OBSAH
Obecné funkce
Kalendář
Konstruktér
Kontrola rozpadu
Hromadný tisk dokumentace pro strom
Zohlednění zákazu použití
Technolog
Přejmenování alternativy postupu
Cena kooperace odkazem
Manažer zakázek
Plánování a vykazování práce
Plánované úkoly
Plánovací kalendář
Týdenní plán
Zaplánování úkolu
Přeplánování úkolů
Odvedené činnosti
Odvádění práce
Individuální pracovní doba pro pracovníka
Nabídky
Záložka Kalkulace
Položky nabídky
Náklady
Tok práce
Nastavení úkolu
Administrátor
Monitor
Uživatelé databáze
Zamčené objekty
Všichni uživatelé
Otevřené objekty
Obecné funkce
Kalendář
Do systému byl zapracován nový kalendář. Místo tlačítka OK, kdy se označené datum v rámečku přeneslo do příslušného datumového pole daného formuláře, přibyla nová tlačítka, která jsou funkční v záložce Výběr.
▪Rok – do datumového pole se přenese interval rok – první a poslední den příslušného roku oddělený znakem dvojtečka (tedy podle obrázku 1.1.2014:31.12.2014)
▪Měsíc – do datumového pole se přenese interval měsíc – první a poslední den příslušného měsíce oddělený znakem dvojtečka (tedy podle obrázku 1.6.2014:30.6.2014)
▪Týden – do datumového pole se přenese interval týden – první a poslední den příslušného týdne oddělený znakem dvojtečka (tedy podle obrázku 23.6.2014:29.6.2014)
▪Den - do datumového pole se přenese označené datum jako dříve (tedy podle obrázku datum 25. 6. 2014)
Konstruktér
Kontrola rozpadu
Kontrola neexistence alternativy postupu, použité ve variantní pozici v rámci kontroly rozpadu. Pokud se přejmenuje alternativa postupu, která je použitá v rámci specifikace varianty na určité pozici, kontrola hlásí chybu nebo varování 120.
Hromadný tisk dokumentace pro strom
Možnost hromadného tisku postupů a rozpisek pro označené položky stromu.
Zohlednění zákazu použití
Do sestav Strom, Podrobný strom byl graficky zohledněn atribut Zákaz použití – parametry se vypisují červeně.
Technolog
Přejmenování alternativy postupu
Dotaz a upozornění při přejmenování alternativy, pokud je původní alternativa použita na variantní pozici.
Cena kooperace odkazem
Odstraněna chyba zobrazení ceny kooperace ve sledu a výpisu operací, pokud je kooperace dána odkazem na katalog kooperací
Manažer zakázek
Plánování a vykazování práce
V rámci verze 13.40 byla zavedena možnost plánovat práci jednotlivým pracovníkům organizačních jednotek. Rovněž odvádění a vykazování práce pak probíhá vzhledem k plánu.
Pro plánování práce musí být nastaveny následující podmínky:
▪Každý pracovník, kterému bude plánována práce, musí spadat do jedné organizační jednotky
▪Musí být nastavena základní délka pracovního dne v hodinách
▪Musí být nastaven implicitní pracovní kalendář, případně pracovní kalendář pro organizační jednotku nebo individuální pracovní kalendář pro pracovníka
▪Musí být zapnuto použití individuálních pracovních plánů v nastavení systému (příznak 33 na hodnotu 1)
Dále doporučujeme zadávat identifikátor plánovaných úkolů (viz. dále) a případně nastavit automatické číslování pro produktivní a neproduktivní úkoly.
Plánované úkoly
Vzhledem k nové funkčnosti plánování práce byly do Plánovaných úkolů přidány nové atributy.
Plánované úkoly:
▪ID identifikátor úkolu, možnost nastavit automatické číslování. Lze generovat jednu číselnou řadu nebo zvlášť vzhledem k typu úkolu
▪Typ produktivní úkol (pro danou zakázku nebo projekt), neproduktivní úkol (např. dovolená nebo lékař)
▪Priorita priorita úkolu
▪Stav N – nový
O – oprava
P – zaplánován
R – částečně odveden
K – kompletně odveden
H – uzavřen
S – pozastaven
X – storno
▪Úkol název (popis) úkolu
▪Zahájení plánované datum zahájení úkolu
▪Ukončení plánované datum ukončení úkolu
▪PLN plánovaná kapacita v měrných jednotkách
▪ZPL zaplánovaná kapacita (součet zaplánované kapacity úkolu pro všechny pracovníky)
▪ODV odvedená kapacita (součet již odvedené – vykázané kapacity všemi pracovníky)
▪Příznak V – nadřazený úkol
P – podúkol – znamená, že daný úkol má nadřazené úkoly
Ve skupině Objekt je uvedena reference na zakázku, poptávku, nabídku, projekt nebo partnera.
Dále byla doplněna organizační jednotka, pod kterou daný úkol spadá a referent, který má úkol na starosti.
Záložka podúkoly
Záložka Podúkoly obsahuje informace o rozčlenění úkolu na jednotlivé podúkoly.
▪ID – ID úkolu. Pokud je zadáno ID nadřazeného úkolu, převezme se a doplní se pořadové číslo podúkolu za znak /
▪Úkol – popis úkolu
▪PLN – plánovaná kapacita
▪MJ – měrná jednotka
▪ZPL – zaplánovaná kapacita (součet zaplánované kapacity úkolu pro všechny pracovníky)
▪ODV – odvedená kapacita (součet již odvedené – vykázané kapacity všemi pracovníky)
▪Dokument – dokument k typu činnosti (změna, odchylka, výkres)
▪Středisko – označení střediska
▪Položka – identifikátor položky
▪Název – název položky
▪Poznámka – poznámka
Pokud úkol obsahuje podúkoly, plánují a odvádí se podúkoly. Nadřazený úkol obsahuje v atributech PLN, ZPL a ODV údaje vysoučtované pro všechny podúkoly. Nadřazený úkol nelze zaplánovat ani k němu vykazovat práci.
Záložka nadřazené úkoly
Pokud je aktuálně načten podúkol, jsou v záložce Nadřazené úkoly vypsány údaje o nadřazeném úkolu.
Záložka OJ
Záložka OJ zobrazuje organizační jednotky, jejichž pracovníkům byl zaplánován příslušný úkol.
▪OJ – název organizační jednotky
▪Zahájení – termín zahájení úkolu
▪Ukončení – termín splnění úkolu
▪ZPL – celková zaplánovaná kapacita daného úkolu všem pracovníkům organizační jednotky
▪ODV – odvedená kapacita, součet již odvedené – vykázané kapacity všemi pracovníky OJ pro daný úkol
Záložka pracovníci
Záložka Pracovníci zobrazuje detailní přehled o zaplánování daného úkolu jednotlivým pracovníkům organizačních jednotek.
▪OJ – název organizační jednotky daného pracovníka
▪Pracovník – jméno pracovníka
▪Zahájení – termín skutečného zahájení úkolu pracovníkem
▪Ukončení – termín splnění úkolu pracovníkem
▪ZPL – plánovaná kapacita pro pracovníka
▪ODV – odvedená kapacita pracovníkem
Plánovací kalendář
Plánovací kalendář zobrazuje měsíční rozvrh plánovaných kapacit pro pracovníky dané organizační jednotky. Sváteční dny včetně sobot a nedělí se zobrazují v záhlaví červeně, aktuální den zeleně.
Pole Období slouží pro výběr měsíce, pole vedle pro zadání roku. Šipky jsou určeny pro přesun o jeden měsíc zpětně a dopředu, šipky u zadání roku snižují/zvyšují rok o 1. Pole OJ je určené k výběru organizační jednotky.
Pro každého pracovníka a pro každý den zadaného měsíce je v plánovacím kalendáři uvedena plánovaná [odvedená] kapacita v hodinách. V bublinové nápovědě je pak podrobněji vypsána identifikace úkolů a kapacit pro daný den a daného pracovníka.
Dvojklikem na konkrétní políčko v plánovacím kalendáři se zobrazí týdenní plán pro daného pracovníka a týden, který zahrnuje zvolené datum. Týdenní plán lze také vyvolat kliknutím na ikonu .
Týdenní plán
Funkce zobrazí týdenní plán pro konkrétního pracovníka, rozdělený po půlhodině, s možností listovat po jednotlivých týdnech, nebo vybrat jiný týden dle data nebo jiného pracovníka pro organizační jednotku.
Neodvedené úkoly se zobrazují černě, částečně odvedené hnědě a odvedené červeně. Pracovní doba se zobrazuje bílým podkladem. Pokud je úkol pevný (zde např. Doktor), zobrazí se podtrženým textem.
V bublinové nápovědě je pak podrobněji vypsána identifikace úkolů a kapacit pro daný den a daného pracovníka. Dvojklikem na daný úkol se zobrazí jeho detail.
V záhlaví týdenního plánu se vypisuje Název OJ, ID pracovníka, jméno pracovníka, datum. Do pole Pracovník lze vybrat libovolného pracovníka, do pole Datum lze z kalendáře vybrat datum. Pomocí šipek
se lze ve výpisu týdenního plánu posouvat o týden dozadu nebo o týden dopředu.
▪Zaplánovat – po stisku tlačítka se zobrazí okno pro zadání parametrů pro zaplánování práce
▪Přeplánovat – po stisku tlačítka se zobrazí okno přeplánování úkolů
Zaplánování úkolu
Tlačítko Zaplánovat v týdenním plánu nebo tažením myší záznamu plánovaného úkolu a puštěním na konkrétním dni a hodině v týdenním plánu.
Dialog pro zaplánování úkolu pro pracovníka k danému datu.
▪OJ – název organizační jednotky přenesené z týdenního plánu
▪Pracovník - zkrácené jméno pracovníka přenesené z týdenního plánu, lze změnit
▪Úkol – ID úkolu, který se má zaplánovat s možností výběru dle ID. Pamatuje se naposled zadaný úkol nebo úkol, na který se naposled kliklo myší v plánovaných úkolech.
▪Zahájení – plánovaný termín zahájení úkolu vybraného úkolu
▪Ukončení – plánovaný termín ukončení úkolu vybraného úkolu
▪Plán – plánovaná kapacita vybraného úkolu v hodinách
▪Disp. – disponibilní kapacita vybraného úkolu v hodinách, kterou je možné ještě zaplánovat.
▪Počátek – datum a hodina zahájení úkolu daným pracovníkem
▪Počet hodin – počet zaplánovaných hodin od zadaného počátku
▪Pevný úkol – příznak, zda se jedná o pevný úkol, jehož datum a čas neleze při přeplánování měnit (například Služební cesta, pracovní porada, lékař) nebo úkol volný, jehož datum a čas zahájení lze při přeplánování měnit.
▪Vložit úkol – umožňuje vložit úkol v případě, že daný den není nebo nepostačuje volná kapacita. Následně naplánované úkoly od daného data a času se posunou o počet hodin vkládaného úkolu a přeplánují dle algoritmu přeplánování (viz. Přeplánování úkolů)
Po stisknutí tlačítka Zaplánovat se provede zaplánování úkolu – viz stav na následujícím obrázku. Při zaplánování probíhají kontroly, zda je možné úkol zaplánovat pro daného pracovníka od zvoleného času a data. Pokud není volná kapacita nebo úkol bude naplánován nespojitě (přerušen jiným, již naplánovaným úkolem), zobrazí se dotaz, případně chybové hlášení.
Přeplánování úkolů
Tlačítko Přeplánovat v týdenním plánu
Funkce umožní přeplánovat úkoly od daného data a času do budoucna. Podmínkou je, že k žádnému z dotčených úkolů nesmí existovat odvádění práce.
Účelem je odstranění volných kapacit mezi úkoly a případné nespojitosti jednotlivých úkolů. Přeplánování se týká pouze volných úkolů, nikoliv úkolů pevných.
Systém projde všechny volné úkoly od daného data a času do budoucna, v případě, že nejsou spojité, sdruží jejich kapacitu a zobrazí je v pořadí odpovídajícím pořadí jejich prvního výskytu v plánu práce pro daného pracovníka.
Pokud úkol bude po přeplánování nespojitý (bude přerušen pevným úkolem), zobrazí se atribut Nespojitý jako zaškrtnutý.
Tažením myší lze změnit pořadí úkolů. Poté je možné stiskem Test zobrazit přepočtené údaje.
Volba Přeplánovat provede přeplánování úkolů dle zobrazených údajů.
▪Úkol - ID úkolu + název úkolu
▪Zahájení – plánované datu zahájení úkolu
▪Termín – plánovaný termín ukončení úkolu
▪Pr.zahájení – přeplánované datum zahájení úkolu v plánu pracovníka. Jestliže úkol začíná dříve než je naplánováno, zobrazí se hnědě.
▪Pr.ukončení – přeplánované datum ukončení úkolu v plánu pracovníka. Jestliže úkol končí později, než je naplánováno, zobrazí se červeně.
▪Kapacita[h] – plánovaná kapacita úkolu pro pracovníka
▪Nespojitý – nespojitý úkol (přerušen v plánu jiným, pevným úkolem)
Odvedené činnosti
Okno pro výběr a detail pro Odvedené činnosti bylo oproti verzi V11.30 upraveno tak, aby odpovídalo výše pospaným úpravám.
ID – identifikátor úkolu
▪Typ – typ úkolu (produktivní/neproduktivní)
▪Priorita – priorita úkolu
▪Stav – stav úkolu (H – uzavřen, K – kompletně odveden, N – nový, O – oprava, P – zaplánován, R – částečně odveden, S- pozastaven, X – storno)
▪Klíč – klíč plánu evidence práce
▪Úkol – popis úkolu
▪Zahájení – plánovaný termín zahájení
▪Ukončení – plánovaný termín splnění
▪PLN – plánovaná kapacita [hod] + měrná jednotka (dny, hod, min, sec)
▪ZPL – zaplánovaná kapacita
▪ODV – skutečná odvedená kapacita
▪Příz.úkolu – příznak úkolu (P – podúkol, V – nadřazený úkol)
Odvádění práce
Dialog pro Odvádění práce zobrazí pro daného pracovníka plánované úkoly, ke kterým ještě nebyla vykázána práce. Zpětně jsou zobrazeny všechny úkoly do minulosti, ke kterým nebyla práce vykázána. Lze zadat i počet dnů do budoucna do pole Dnů.
Implicitně jsou zobrazeny úkoly dle plánu. Pokud chce pracovník vykázat jinou činnost, než je plánovaná, lze použít volbu Volné úkoly.
Ve skupině Implicitní hodnoty lze zadat Činnost, Typ činnosti a případně Položku. Tyto hodnoty se pak automaticky vyplní k řádku plánu, ke kterému se vykazuje práce.
Odvedení práce se provede zaškrtnutím volby Odvést u řádku plánu. Poté lze ještě upravit vykázanou kapacitu, případně datum a čas vykázání práce.
Tlačítkem Odvést se provede zápis zadaných údajů do databáze.
Vyprázdnit vymaže řádky plánu práce, případně zadané výběrové kritérium.
Načíst načte řádky plánu práce, případně volné úkoly dle zadaného kritéria.
Volba Volné ve skupině Úkoly přepne dialog do výběru volných úkolů, které lze použít pro výkaz práce. Ve skupině Výběrové kritérium lze zadat parametry pro výběr volných úkolů.
Seznam vypsaných úkolů se automaticky načítá po stisku klávesy TAB nebo po kliknutí do jiného pole. Lze jej též načíst volbou Načíst.
Pro vykázání práce k volnému úkolu je potřeba zadat kapacitu v normohodinách a poté stisknout tlačítko Odvést.
Individuální pracovní doba pro pracovníka
Obdobně jako pro organizační jednotku, lze vytvořit individuální kalendář pracovní doby pro konkrétního pracovníka.
Volbou Vytvořit se vytvoří nový kalendář pracovní doby, který se překopíruje z pracovní doby organizační jednotky nebo z implicitní pracovní doby.
Nabídky
Záložka Kalkulace
Do Nabídek byla začleněna nová záložka Kalkulace.
Zde se pro konkrétní nabídku vypisují časy (TAC a TBC) a přehled jednotlivých nákladů.
Při implementaci s IS Dimenze odpovídá struktura vypsaných údajů kalkulačnímu vzorci, nebo vzorci zadanému v záhlaví nabídky.
Položky nabídky
Náklady
>> Ovládání > Zobrazit > Náklady
V tabulce se zobrazí časy a jednotlivé náklady pro aktuální položku nabídky, položky na nižších úrovních a jejich celkový součet.
Při implementaci s IS Dimenze odpovídá struktura vypsaných údajů kalkulačnímu vzorci, nebo vzorci zadanému v záhlaví nabídky.
Tok práce
Nastavení úkolu
Do pole Příznaky úkolu v definici scénáře nebo toku byla doplněna volba 10 – Nastavení úkolu, která určí, zda je úkol povinný, volitelný nebo je zakázáno jej použít.
Volba ovlivňuje zobrazení a nastavení zaškrtávacího boxu pro zahrnutí úkolu scénáře do nového toku.
Administrátor
Monitor
>> Správa > Monitor
Byly upraveny údaje, vypisované v jednotlivých záložkách monitoru.
Do výpisů bylo doplněno pole Licence Plus, které udává, jaké licence jsou alokovány verzí TPV2000Plus.
Pro podrobnější monitoring TPV2000Plus byl doplněn výpis objektů, otevřených pro přihlášené uživatele v TPV2000Plus
Uživatelé databáze
▪Čas přihlášení - čas přihlášení uživatele k databázi (pomocí aplikace TPV2000Plus)
▪Proces – číslo procesu
▪UID – ID uživatele
▪Stanice - název stanice, ze které byl proces vyvolán
▪Uživatel - jméno uživatele databáze (SQL login nebo NT login ve formátu \doména\user)
▪Login - přihlašovací jméno uživatele
▪Databáze – jméno databáze na SQL serveru
▪Program - jméno spuštěného programu
▪Licence Plus – jméno odebrané licence (např. pro modul Výroba je označení VYR, pro modul Tok práce je označení WF, pro základní moduly TPV2000Plus je označení TPV)
▪Příkaz – název příkazu
▪Status – stav příkazu
▪Čas přihlášení - čas přihlášení
▪Poslední činnost - čas poslední činnosti procesu
▪Transakce - číslo transakce daného procesu
▪Paměť - alokovaná paměť pro daný proces
▪Knihovna - název síťové knihovny pro daný proces
▪Blokováno – 0/1
▪Doména - doména uživatele
▪Domén. uživatel - doménové jméno uživatele
Zamčené objekty
▪Objekt - název zamčeného objektu TPV2000Plus (např. Rozpiska, Postup, Zakázka, ... )
▪Výkres - číslo výkresu zamčeného objektu
▪Alternativa - alternativa postupu zamčeného objektu
▪Název - název položky zamčeného objektu
▪Uživatel - uživatel, který má objekt vyhrazen pro aktualizaci
Všichni uživatelé
▪Proces - id procesu
▪UID - uživatelské id
▪Stanice - název stanice, ze které byl proces vyvolán
▪Uživatel - jméno uživatele databáze
▪Databáze - databáze procesu
▪Program - program nebo aplikace, pro kterou běží daný proces
▪Licence Plus - jméno odebrané licence modulem TPV2000Plus
▪Příkaz - SQL příkaz
▪Status - SQL status daného procesu
▪Čas přihlášení - čas přihlášení
▪Poslední činnost – čas poslední činnosti procesu
▪Transakce - číslo transakce daného procesu
▪Paměť - alokovaná paměť pro daný proces
▪Knihovna - název síťové knihovny pro daný proces
▪Blokováno - 0/1
▪Doména – doména uživatele
▪Domén.uživatel – doménové jméno uživatele
Otevřené objekty
▪Proces - id procesu
▪Uid – uživatelské id
▪Uživatel – jméno uživatele databáze
▪Čas – čas otevření daného objektu
▪Modul – označení modulu TPV2000Plus (např. F = Tok práce, T = Rozpočet,V = Výroba, + = TPV)
▪Název modulu – název modulu TPV2000Plus s konkrétním otevřeným objektem
▪Objekt – označení otevřeného objektu
▪Název objektu – název otevřeného objektu
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.