V10.20 (100804)

Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V1020

Obsah

 

Obecné

 Vyhledávání dle existence přílohy

 Výběr dle intervalu pro pole typu datum

 Vyhledávání dle příznaků

 Vyvolání úkolu toku práce

Konstruktér

 Přidání pole Platnost do katalogu postavení

 Konstrukční kontrola, kontrola při schválení postupu pro sérii

 Hromadné smazání řádků u seznamu typu Kalkulace

 Hromadná kalkulace seznamu

 Nastavení velikost okna Zadání více položek pro rozpad

Technolog

 Zvýšení délky označení alternativ

 Vyhledávání operací dle více slov textu

 Náhrada údajů více označených operací

 Objednávky nářadí

Manažer zakázek

 Import položek zakázky

 Schvalování řádků zakázky

 Odvádění (vykazování) práce

   Katalog období

   Katalog Typy činností evidence práce

   Aktualizace historie odvádění práce

Administrátor

 Nastavení druhu období pro odvádění práce

Výroba

 Řešení objednávek kooperací

 Nastavení modulu Výroba pro používání objednávek kooperací

Opravy chyb

Implementace

 Různé

 Odvádění práce

   Příklad 1: Kontrola vyplnění čísla změny v poli Dokument pro typ činnosti Reklamace

   Příklad 2: Zobrazení Drop Down nabídky změn pro typ činnosti Reklamace

 

Obecné

 

Vyhledávání dle existence přílohy

Při výběru položek, postupů a operací přibyla ve výběrovém okně možnost zadat vyhledávání dle existence přílohy. Je-li vyplněn v poli Příloha znak A (Ano), vyhledávají se pouze ty záznamy, ke kterým byla přiřazena příloha (v záložce Detail je zobrazena sponka).

 

image1786253765

 

Výběr dle intervalu pro pole typu datum

Ve všech výběrových oknech (např. výběr položky v modulu Konstruktér) lze u datumových polí zadat rozsah platnosti datum_od : datum_do, kde zadané datumové hodnoty jsou odděleny znakem dvojtečka. Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy.

 

image1068937952

 

Vyhledávání dle příznaků

Pokud se vyvolá dialog pro zadání příznaků z výběrového formuláře, je doplněn checkbox Přesný výběr. Při jeho zatržení se vyhledávání položek provádí obvyklým způsobem, tedy např. při výběru podle 1 příznaku, se do ostatních příznaků doplňuje hodnota '+'. To znamená, že se hledají pouze ty záznamy, u kterých je vyplněn první  příznak a ostatní jsou prázdné, tj. mají hodnotu +. Pokud nebude checkbox Přesný výběr zatržen, tak se nahradí znak '+‘ znakem podtržítko a budou se hledat záznamy, u kterých je vyplněn  první  příznak a ostatní jsou libovolné. Poslední stav checkboxu se pamatuje.

 

image299205221

 

Vyvolání úkolu toku práce

Nyní lze z úkolů pracovního toku poklepáním na řádku vybraného úkolu vyvolat příslušný úkol v modulu Tok práce.

 

image798220795

 

Konstruktér

Přidání pole Platnost do katalogu postavení

MENU Katalog – Postavení položek

Do katalogu Postavení položek  bylo doplněno nové pole Platnost, kde se definuje implicitní platnost použití položky v informačním systému (v celém IS, Objednávka, Nabídka …). Při zadání nové položky se po vyplnění postavení předvyplní pole Platnost touto hodnotou.

 

image508123628

 

Konstrukční kontrola, kontrola při schválení postupu pro sérii

MENU Nástroje – Zkontrolovat rozpad, Rozpiska – Schválit

Pokud je evidován u odpovídající změny projekt a série, bere se při vyvolání kontroly rozpadu v úvahu série s nejvyšším možným sériovým číslem.

 

Jako parametr rozpadu se zadá nejvyšší možné sériové číslo pro příslušný projekt. Pokud existuje následující modifikace s vyšším sériovým číslem, než má aktuální modifikace, je zadané sériové číslo menší než sériové číslo následující modifikace.

 

Hromadné smazání řádků u seznamu typu Kalkulace

MENU Rozpiska – Seznam – Načíst seznam - OK

 

Smazat řádek seznamu zobrazí dotaz Smazat označené záznamy?. Dříve šel smazat pouze jeden řádek seznamu.

 

image489730974

 

Hromadná kalkulace seznamu

MENU Dokument – Uživatelské sestavy – Hromadná kalkulace

 

Do parametrů hromadné kalkulace ze seznamu byl doplněn parametr datum kalkulace.

 

image1133084186

 

Nastavení velikost okna Zadání více položek pro rozpad

Velikost okna Zadání více položek pro rozpad lze nyní měnit myši posunem dolního pravého okraje tohoto okna.

 

image59876489

 

Technolog

Zvětšení délky označení alternativ

MENU – Katalog – Alternativy

Do označení alternativy postupu lze zadat až 40 znaků oproti původním  6-ti znakům. Nebyly však upraveny rozsahy zobrazení alternativy ve formulářích a výstupních sestavách. Pokud chce zákazník používat delší označování alternativ, musí být upraveny i vybrané výstupní sestavy, aby se na ně vešlo zobrazení všech požadovaných znaků. Proto doporučujeme zvážit zadávání delšího označení alternativ u každé implementace a použít jej spíše ve výjimečných případech.

 

image520052402

 

Vyhledávání operací dle více slov textu

MENU Postup – Vybrat operace

Při výběru operací lze nově zadat jednotlivá slova textu  a případně zachovat Pořadí slov. Vyberou se pouze ty operace, jejichž operační text obsahuje všechna zadaná slova. Pokud je požadováno i zachování pořadí, pak je v operačním textu vybraných operací navíc zachováno i pořadí zadaných slov.

 

image1365566332

 

Náhrada údajů více označených operací

 

image539813233

 

Pokud je v cílovém i vzorovém postupu označeno více operací a je zvolena při kopírování operací myší volba Vybrat a nahradit  nebo Nahradit, provede systém náhradu vybraných údajů v cílovém postupu zvolenými údaji ve vzorovém postupu a to postupně pro první označenou operaci v cílovém postupu údaji z první označené operace ve vzorovém postupu, pro druhou označenou operaci v cílovém údaji druhé označené operace ve vzorovém atd. až po N tou operaci v cílovém postupu.

 

Pokud je v cílovém postupu označena pouze jedna operace, chovají se funkce Nahradit  a Vybrat a nahradit  stejně jako doposud.

 

Objednávky nářadí

MENU Katalog – Objednávky nářadí

Do seznamu výpisu řádků objednávky doplněno pole Požadovaná položka.

 

Manažer zakázek

Import položek zakázky

Import seznamu položek zakázky z textového souboru byl rozšířen o následující klíčová slova:

- klicalt

- zkracnazevalt

Při vyhodnocování má klíč alternativy přednost před zkráceným názvem alternativy (pokud je zadán). Pokud se klíč alternativy nenajde nebo se nenajde klíč alternativy pro zkrácený název alternativy, zobrazí se hlášení. V prvním případě „Alternativa pro klíč '<klic_alt>‘ nebyla nalezena  !(řádek č. <radek> souboru importu) Pokračovat v importu ? ….“  nebo v druhém případě „Alternativa pro zkracený nazev alt '<zkarc_nazev_alt>‘ nebyla nalezena  !(řádek č. <radek> souboru importu) Pokračovat v importu ? ….“  

 

Příklad konfiguračního souboru :

 

[Zakazka]

; oddělovač polí implicitně tabulátor

oddelovac=|

; omezovač znakových polí

omezovac='

 

mnozstvi = 2

vykres = 3

poznamka = 4

user1 = 8

zkracnazevalt = 6

 

Schvalování řádků zakázky

MENU Nástroje – Schválit řádek

Jednotlivé řádky zakázky lze schválit do stavu H. Schválením se řádek zakázky zablokuje pro aktualizaci, přičemž zakázka jako celek nemusí být schválená.

 

image2126184759

 

Pokud je daný řádek zakázky ve stavu H-hotový, nelze již měnit jeho hodnoty. Řádek lze zpětně volbou Nástroje – Opravit  řádek nastavit do režimu O - oprava.

 

image805824024

 

Pro schválení řádků zakázky musí mít uživatel nastaveno právo Schválit řádek zakázky  pro objekt Zakázka.

 

Odvádění (vykazování) práce

 

Katalog období

MENU Katalog – Období

Pomocí katalogu Období lze založit, aktualizovat a uzavřít objekt Období. Každý záznam odvádění práce má uvedeno Datum transakce (datum odvedení práce) a toto datum odkazuje na určitý záznam v katalogu Období. Jestliže administrátor systému vykazování práce uzavře příslušné období (záznam v katalogu období), nelze pro toto období již odvádět další práci ani případně zpětně provádět aktualizace v záznamech vykazování práce.

 

Pokud období není do systému vykazování práce zavedeno, lze zablokovat vykazování práce a případně zpětnou aktualizaci pouze uzavřením referenčního záznamu v Plánu evidence práce  pro příslušnou zakázku.

 

Před použitím Období je nutné zadat do katalogu Druhů období  alespoň jeden záznam, například: Vykazování práce.

 

Pro aktualizace Období  a Druhů období, musí mít uživatel právo k modulu Administrátor na tabulku tvr_obdobi nebo při použití modulu Výroba TPV2000Plus právo Aktualizace období a druhů období  pro modul Výroba.

 

Aktualizace Druhů období  se vyvolá z katalogu Období přilehlým tlačítkem u pole Druh.

 

image2005934202

 

image40373863

 

V katalogu Druhy období  se vyplní Název druhu období, případně se zadá nebo vyberete předpis pro automatické generování názvu období a zadá se poznámka.

 

Pro aktualizaci předpisů pro automatické generování názvů období musí mít uživatel právo k modulu Administrátor na tabulku tpv_gen_cislo_format.

 

V katalogu období se zadá Název období (pokud není nastaveno automatické generování názvů období), Druh období, Datum od něhož platí období a poznámku.

 

Spárování období se systémem vykazování práce se nastaví v modulu Administrátor (viz. popis modulu níže).

 

Katalog Typy činností evidence práce

MENU Katalog – Typy činností evidence práce

Systém odvádění a vykazování práce byl rozšířen o katalog Typů činností , pro další jemnější rozlišení činnosti pro kterou je vykazována práce. Typ činnosti implementačně lze svázat s vyplnění pole Dokument  při zadání záznamu odvedení práce. V poli Dokument lze zobrazit nabídku z katalogů a číselníků, závislou na vyplnění pole Typ činnosti.

 

Například pro Typ činnosti Reklamace  se zobrazí nabídka Změn z katalogu Změna. Pro Odchylky nabídka z evidovaných odchylek systému Dimenze apod. Výpis závislých nabídek v poli Dokument je nutné řešit implementačně na úrovní procedur SQL serveru, jelikož katalog Typů činností a jejich značení specifický pro každý podnik.

 

image1655809541

 

- Typ                typ činnosti

- Poznámka        poznámka k danému typu činnosti

 

- Načíst                načtení typů činností z katalogu

- Přidat                přidání nového typu činnosti do katalogu

- Smazat                smazání označeného typu činnosti

- Zapsat                zapsání změn do katalogu

 

Aktualizace historie odvádění práce

MENU Zakázka – Historie odvádění (Ctrl+Alt+O)

 

image1732466205

 

Funkce umožňuje opravu údajů odvádění práce.

Jednotlivá pole v záznamu odvedení lze aktualizovat a poté zapsat volbou Zakázka – Uložit. Záznam odvedení lze případně i smazat volbou Ovládání – Smazat.

 

Pro aktualizaci údajů odvádění práce platí:

Každý pracovník může aktualizovat své záznamy dokud není uzavřeno příslušné období do nějž spadá záznam odvedení nebo pokud není uzavřen referenční záznam v plánu práce pro danou zakázku, k němuž se odvádění provádí.

 

Záznamy pro jiné pracovníky, případně měnit pracovníky v historii záznamů odvádění může pouze uživatel s právem Aktualizace plánu práce a odvádění v modulu Manažer zakázek.

 

Po vyvolání se zobrazí okno  typu QBE – výběr, seznam, detail.

 

V horní části se k dané zakázce zobrazují údaje plánované, ve spodní lze zadat skutečné údaje o odváděné práci.

 

- Zakázka        zobrazuje se ID zakázky a název zakázky

- Stav                stav zakázky

 

Plánované údaje jsou:

- Klíč                klíč plánu evidence práce

- Stav                R – rozpracovaný, O – oprava, H – hotový

- Termín                termín splnění úkolu

- OJ                organizační jednotka

- Středisko        plánované středisko

- Činnost                upřesňující typ činnosti

- Popis                 popis položky

- Položka                výkres položky

- Název                název položky

- Pl.kapacita         plánovaná kapacita

- MJ                měrná jednotka

- Sazba                 hodinová kapacita

- Sk.kapacita        skutečná kapacita

- Částka                skutečná částka

- Poznámka        poznámka

 

Záznam o odvedení obsahuje tyto údaje:

- Datum                datum transakce

- Pracovník         klíč pracovníka, který práci odvedl

- Zkratka                zkrácené jméno pracovníka

- Jméno                jméno pracovníka

- DM                 druh mzdy

- Klíč odv.         klíč odvodu evidence práce

 

Ostatní pole viz.sekce plánované údaje.

 

- Smazat                ikonou smazání lze aktuální záznam o odvedení smazat.

- Uložit                ikonou uložení lze aktuální záznam o odvedení zapsat.

 

Administrátor

Nastavení druhu období pro odvádění práce

MENU Nastavit – Systém

Aby bylo možné využívat v systému Odvádění a vykazování práce v modulu Manažer zakázek referenci na Období, je nutné nastavit Druh období  pro odvádění práce výběrem z katalogu Druhů období.

 

image1638688920

 

Výroba

Řešení objednávek kooperací

MENU Výrobní příkaz – Operace

Po načtení kooperačních operací a označení některých z nich lze pomocí >> Nástroje > Generovat kooperační objednávky vytvořit objednávku kooperací. Pokud je označeno více než jedna kooperační operace, zobrazí se dotaz Sloučit kooperace do jedné objednávky?

 

image1528098556

Pokud se zadá Ano  (sloučit kooperace do jedné objednávky), zobrazí se formulář pro zadání buď nové objednávky (identifikováno ikonou hvězdičky za objednávkou), nebo lze objednávku vybrat z existujících.

 

image1989107955

 

- Objednávka        ID objednávky (po zadání se v systému dále pamatuje)

- Klíč                Klíč objednávky kooperací

- Název                Název objednávky

- Stav                Stav objednávky (Nová, Odeslaná, Vyřízená …)

- Dodavatel        Zkrácený název dodavatele

- …                Výběrové okno typu QBE pro výběr z tabulky partnerů

- Dopravce        Zkrácený název dopravce

- Termín pož.        Požadovaný termín dodání

- Skutečný        Skutečný termín dodání

- Text                Poznámka

 

Pokud se zadá volba Ne (neslučovat kooperace do jedné objednávky), založí se pro každou operaci nová objednávka (předpokládá se automatické číslování objednávek).

 

Každou nově vytvořenou objednávku lze editovat (Výrobní příkaz – Objednávky kooperace).

 

Editovat lze ID objednávky, Dodavatele, Dopravce, Poznámku  v hlavičce objednávky a u jednotlivých řádek pak Objednané množství  a Plánovanou cenu. Takto upravenou objednávku lze odeslat (Nástroje – Odeslat).

 

U objednávky ve stavu Odeslaná lze editovat pouze Skutečný termín dodání  a případně Poznámku  v hlavičce objednávky a u jednotlivých řádek pak Dodané množství, Skutečnou cenu  a Skutečný termín dodání.

 

Objednávku ve stavu Odeslaná lze ještě Opravit (Nástroje – Opravit). Ve stavu Oprava je možné editovat Dodavatele, Dopravce, Požadovaný termín dodání a Poznámku.

 

Ze stavu Odeslaná  lze uvést objednávku do stavu Vyřízená (Nástroje – Vyřídit). V tomto stavu není možné objednávku ani její řádky editovat. Při vyřízení objednávky se zároveň nastaví příslušná kooperační operace do stavu Zahájeno  nebo Hotovo v závislosti na tom, zda bylo vyřízeno veškeré objednávané množství.

 

Nastavení modulu Výroba pro používání objednávek kooperací

Menu Katalog - Nastavení

Zaškrtnout box Používat objednávky kooperací.

 

image1718269123

 

Opravy chyb

- Pomůcky v editaci postupu barevně dle nastavení položky.

- Omezení délky atributu 1 – 3 položky na 15 znaků při spolupráci s IS Dimenze

- K položce přidáno pole evid_datetime a evid_user_name, která určují, kdy a kým byla aktualizována evidenční cena při nastavení s IS Dimenze

- Vystavení materiálového požadavku pro IS Dimenze – vypuštěno pole Zohlednit disponibilní množství (nemá význam)

- Vystavení materiálového požadavku pro IS Dimenze – odstraněna chyba neuložení poznámky

- Odstranění chyby zobrazení implicitního DPH 19% ve výdejce a příjemce (při použití skladu TPV2000Plus)

- Odstranění nutnosti zaškrtnout/odškrtnout zákaz použití záznam při založení nové série

- Vyvolání Změny z modulu Workflow – funguje dvojklik na položku v záložce postup nebo rozpiska

 

Implementace

Různé

- Oprava procedur na nastavení Commpatibility LEVEL 100 MS SQL2008.

- Procedura up_bb_nacti_rozpisku - doplněn tištěný popis pro komponentu

- Oprava pořadí volání uživatelských událostí při schválení rozpisky nebo postupu - nejprve se zapíše přídavný text a až poté se volá procedura pro schválení.

- Upravené datové okno d_vtp_polozka_akt (evid_datetime, evid_adduser, evid_name) pro výpis uživatele, který měnil evidenční cenu položky.

- Upravené  view vtp_structur - doplnění polí "trida_v, trida_n, serie_on, serie_off"

- Upravená procedura up_BB_read_struct - pro materiálovou normu a  strom -  doplněn polozka.tisteny_popis komponent

- Upravená procedura up_BB_read_inv - do inverzních stromů (druh vypisu 1,2) přidáno načítání projektu a serie.

 

Odvádění práce

 

Příklad 1: Kontrola vyplnění čísla změny v poli Dokument pro typ činnosti Reklamace

 

UPDATE tpv_event SET procedura = 'up_DT_test_dok_cin', aktivni = 1 where objekt = 'tpv_tmp_evid_prac_dok_cin' and event = 'test'

go

IF EXISTS (SELECT * FROM sysobjects WHERE id = object_id('dbo.up_DT_test_dok_cin'))

  DROP procedure dbo.up_DT_test_dok_cin

go

create procedure dbo.up_DT_test_dok_cin

@Objekt varchar(255),  

@Event varchar(255),  

@Klic int,

@Param varchar(255)

as

begin

 

declare @dok_cin varchar(50)

declare @pos int

declare @typ_cin varchar(50)

 

select @pos = CHARINDEX(char(9), @Param)        

if @pos > 0 select @typ_cin = rtrim(LEFT(@param, @pos - 1))

if @pos > 0 select @dok_cin = rtrim(SUBSTRING(@param, @pos + 1, 50))

select @dok_cin = ISNULL(@dok_cin,''), @typ_cin = ISNULL(@typ_cin,'')

 

 

if @typ_cin = 'Reklamace'

begin

  delete from tpv_tmp_evid_prac_dok_cin where spid = @@SPID

  insert into tpv_tmp_evid_prac_dok_cin (spid, dok_ident, dok_cin, dok_stav, dok_nazev)

  select @@spid, 'Změna', changenum, changestatus, left(isnull(changedesc,''),200)

    from CHANDES (NOLOCK)

  where changenum = @dok_cin

  if @@ROWCOUNT = 0

  begin

    exec up_bb_raiserror 'Změna "%s" pro typ činnosti "%s" neexistuje!' ,16,-1, @dok_cin,

         @typ_cin

    return (-1)

  end

end  

end

go

 

Příklad 2: Zobrazení Drop Down nabídky změn pro typ činnosti Reklamace

 

UPDATE tpv_event SET procedura = 'up_DT_nacti_dok_cin', aktivni = 1 where objekt = 'tpv_tmp_evid_prac_dok_cin' and event = 'select'

go

IF EXISTS (SELECT * FROM sysobjects WHERE id = object_id('dbo.up_DT_nacti_dok_cin'))

  DROP procedure dbo.up_DT_nacti_dok_cin

go

create procedure dbo.up_DT_nacti_dok_cin

@Objekt varchar(255),  

@Event varchar(255),  

@Klic int,

@Param varchar(255)

as

begin

 

declare @maxid varchar(50)

declare @dok_cin varchar(50)

declare @pos int

declare @typ_cin varchar(50)

 

select @pos = CHARINDEX(char(9), @Param)        

if @pos > 0 select @typ_cin = rtrim(LEFT(@param, @pos -1))

select @Param = SUBSTRING(@param, @pos + 1, 255)

select @pos = CHARINDEX(char(9), @Param)        

if @pos > 0 select @maxid = rtrim(LEFT(@param, @pos - 1)), @dok_cin = rtrim(SUBSTRING(@param, @pos + 1, 50))

select @maxid = ISNULL(@maxid,''), @dok_cin = ISNULL(@dok_cin,'')

 

delete from tpv_tmp_evid_prac_dok_cin where spid = @@SPID

 

if @typ_cin = 'Reklamace'

begin

 if @maxid = '%'

  insert into tpv_tmp_evid_prac_dok_cin (spid, dok_ident, dok_cin,  dok_stav, dok_nazev)

  select @@spid, 'Změna', changenum, changestatus, left(isnull(changedesc,''),200)

    from CHANDES (NOLOCK)

  where changenum like @dok_cin

  order by changenum

else

  insert into tpv_tmp_evid_prac_dok_cin (spid, dok_ident, dok_cin, dok_stav, dok_nazev)

  select @@spid, 'Změna', changenum, changestatus, left(isnull(changedesc,''),200)

    from CHANDES (NOLOCK)

  where changenum like @dok_cin and changenum > @maxid

  order by changenum

end  

end

go


Další odkazy:

 

Vyhledávání, filtrování

Klávesové zkratky

Kontextové menu

Chybová hlášení

 

Technická podpora

Kontakty

 

Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.

All Rights Reserved.