V10.10 (100419)
Verze_Aktualni_Verze_Novinky_V1010
Obsah
Obecné
Evidence změn a modifikací
Vložení modifikace před schválené modifikace
Nastavení možnosti vkládat modifikace před schválené
Evidence modifikací za stejným datem platnosti nad jednou položkou
Nastavení zákazu vkládat modifikace se stejným datem platnosti
Úprava evidence změn k projektu a sérii
Přidání do seznamu
Pamatovat volbu Povolit duplicity
Hromadné akce
Záměna nebo smazání operací a komponent (vazeb)
Speciální formuláře
Úpravy
Práva
Změna velikosti vyhledávacích oken
Přihlašování "dvojkových" uživatelů Dimenze++
Konstruktér
Zákaz použití série
Zakládat pozice od
Vyvolání výběru položek po otevření modulu
Technolog
Aktualizace postupu
Alternativní operace
Náhrada údajů operace „drag and drop“
Úpravy komunikace s normováním NORTNS
Výběr pomůcek - závod
Výběr operací dle standardní alternativy operace
Výběr postupů dle alternativních operací
Vyvolání výběru postupů po otevření modulu
Objednávky nářadí
Objednávky nářadí z postupu
Správa objednávek nářadí
Manažer zakázek
Evidence odvádění práce
Plán evidence práce
Odvádění práce
Činnosti evidence práce
Šablony evidence práce
Nastavení pracovníků pro odvádění
Výstupní sestavy odvádění
Vyvolání partnera z hlavičky zakázky
Zadání kalkulačního vzorce zakázky
Zobrazení výrobní zakázky Dimenze++
Materiálový požadavek pro Dimenzi++
Administrátor
Práva ke speciálním formulářům
Vytvoření a aktualizace práv
Přiřazení práv k jednotlivým uživatelům
Opravy chyb
Obecné
Evidence změn a modifikací
Vložení modifikace před schválené modifikace
Systém lze nyní nastavit tak, že lze vložit modifikaci postupu nebo rozpisky do posloupnosti již schválených modifikací. Doposud bylo kontrolováno, že následující modifikace s vyšší časovou platností než má vkládaná modifikace, musí být v neschváleném stavu. Nastavení platí rovněž i pro opravu modifikace. Nastavit do stavu Oprava lze libovolnou modifikaci a není tedy nutné postupovat od nejvyšších modifikací.
Nevýhodou uvedeného nastavení je, že pokud se úprava v rámci vkládané modifikace má projevit v některé z vyšších modifikací jiným způsobem, než jak bylo provedeno systémem, musí do některé z vyšších modifikací uživatel zasáhnout tak, že ji nastaví do stavu Oprava a pak provede požadovanou korekci v rozpisce nebo postupu. Jestliže dříve musely být všechny vyšší modifikace v neschváleném stavu, byl uživatel nucen provést jejich schválení a tím byla větší kontrola ovlivnění vyšších modifikací úpravou, provedenou v rámci vložené modifikace.
Pro ovlivnění vyšších modifikací v rámci úprav, provedených ve vložené modifikaci (rozpisky, postupu), platí následující pravidla:
▪Při vložení nové pozice nebo operace se platnost od nastaví na číslo vložené modifikace a platnost do na nejbližší číslo vyšší modifikace pro stejnou pozici nebo operaci. Pokud v některé z vyšších modifikací tato operace nebo pozice neexistuje, platí do nekonečna, tj. průřezově přes všechny vyšší modifikace.
▪Při aktualizaci stávající pozice nebo operace se platnost od nastaví na číslo vložené modifikace a platnost do na nejbližší číslo vyšší modifikace, v rámci níž byla tato pozice nebo operace aktualizována. Pokud aktualizována nebyla, úprava se projeví průřezově přes všechny vyšší modifikace.
▪Při smazání pozice nebo operace se nastaví platnost do na číslo aktuální modifikace a ve vyšších modifikacích pak není vidět, jestliže v rámci některé z vyšších modifikací nebyla aktualizována nebo vložena.
▪Při přečíslování pozice nebo operace v rámci vložené modifikace systém považuje danou operaci nebo pozici buď za vloženou novou, nebo za aktualizaci stávající a chová se tedy dle pravidla 1 nebo 2.
Nastavení možnosti vkládat modifikace před schválené
Administrátor – MENU Nastavit – Systém
Doplňující nastavení 2, příznak 23 – Povolit vložení modifikace před schválenou nastavit na hodnotu 1.
Evidence modifikací za stejným datem platnosti nad jednou položkou
Systém nyní umožňuje evidovat několik modifikací se stejným datem platnosti pro rozpisku nebo postup určité položky. Je tak umožněno během jednoho dne provádět více změn se stejným datem platnosti, aniž by se musel zadávat čas platnosti. Jestliže uživatel při zakládání nové modifikace vybere změnu s datem platnosti, které již v rámci sledu modifikací existuje, založí se nová modifikace za poslední modifikaci se stejným datem platnosti. Pokud neexistují modifikace s vyšším datem, modifikace se přidá za poslední, v opačném případě se vloží před nejbližší s vyšším datem.
Při prováděni rozpadu struktury položky nebo při rozpouštění do výroby se vždy vybere poslední modifikace s nejbližším nižším nebo stejným datem platnosti jako je datum rozpadu. Systém tak umožňuje zadávat více změn během jednoho dne.
Nastavení zákazu vkládat modifikace se stejným datem platnosti
Administrátor – MENU Nastavit – Systém
Doplňující nastavení 2, příznak 24 – Zakázat vložení modifikace se stejným datem nastavit na hodnotu 1.
Systém se pak chová stejně jako dříve, tj. pokud chcete provést více modifikací během jednoho dne, je nutné zadat též čas.
Úprava evidence změn k projektu a sérii
Pro větší variabilitu při evidenci změn k sériovým číslům namísto k datu platnosti byly provedeny úpravy v evidenci modifikací nad jednou rozpiskou nebo postupem.
Z hlediska evidence série a data platnosti platí:
▪Označení série je v rámci posloupnosti modifikací vzestupné, je možné evidovat za sebou více modifikací ke stejné sérii. Označení série musí být tedy větší nebo rovno označení série pro předešlou modifikaci.
▪Datum platnosti v rámci stejné série musí být větší nebo rovno (dle nastavení příznaku 24) datu platnosti předešlé modifikace, pokud je evidována ke stejné sérii.
▪Pokud je předešlá modifikace evidována k nižšímu číslu série, datum platnosti se nekontroluje.
Uvedená pravidla umožňují větší variabilitu při vkládání modifikací pro projekty a sériová čísla.
Příklad je uveden na obrázku níže:
▪Položka vznikla změnou P1-0001/10 k sérii P1S2 s datem platnosti 14.2.2010
▪16.2.2010 byla zavedena nejprve modifikace pro změnu P1-0006/10 k sérii P1S3 a poté vložena modifikace pro změnu P1-0009/10 k sérii P1S2.
▪17.2.2010 byla vložena modifikace pro změnu P1-0005/10 pro sérii P1S2 a další den změna P1-0002/10 pro sérii P1S3.
Datum platnosti tedy nemusí být v případě evidence změn k sérii vzestupné, hlavním kritériem pro provádění rozpadů je označení série a nikoliv datum platnosti.
Při prováděni rozpadu struktury položky nebo při rozpouštění do výroby se vždy vybere poslední modifikace s nejbližším nižším nebo stejným označení série, jako je zadaná série rozpadu.
Přidání do seznamu
MENU na pravé tlačítko myši ve výpisech, volba Přidat do seznamu
Pamatovat volbu Povolit duplicity
Volba se pamatuje dle posledního nastavení
.
Hromadné akce
MENU Nástroje – Hromadné akce
Záměna nebo smazání operací a komponent (vazeb)
Pokud se provádí hromadná akce formou opravy, kdy není zadána změna, provede se záměna stejným způsobem jako by se prováděla oprava jednotlivých rozpisek nebo postupů, tzn. k poslední modifikaci, kdy se nastaví platnost dané operace nebo pozice k předešlé modifikaci a aktualizace nebo smazání se provede pouze v rámci poslední modifikace.
Dříve se příslušná vazba nebo operace vybraného seznamu aktualizovala nebo přímo smazala, bez ohledu na to zda platila od poslední modifikace nebo od některé z předešlých modifikací. Algoritmus tak nerespektoval změnovou historii dané rozpisky nebo postupu.
Speciální formuláře
MENU Dokument – Speciální formuláře (pro položku a zakázku)
Úpravy
Jestliže jsou k danému objektu definovány speciální formuláře, ale neobsahují žádná data, otevře se po vyvolání prázdný formulář, do něhož lze přímo začít vkládat údaje (není nutné stisknout Vložit nebo Přidat)
Pokud neproběhne korektně aktualizace dat prostřednictvím formuláře, lze vyvolat kontrolní výpis se seznamem chyb.
Práva
V modulu Administrátor lze volbou Správa – Práva uživatelských formulářů lze vytvořit skupiny přístupových práv pro jednotlivé uživatelské formuláře a každému uživateli je možné přiřadit práva k uživatelským formulářům. Právo pro aktualizaci lze definovat až na jednotlivé atributy každého formuláře.
Změna velikosti vyhledávacích oken
U výběrových oken (např. při výběru postupu, rozpisky – výběr názvu) je umožněna změna velikosti okna tažením myší pravého dolního okraje okna. Nová velikost okna se pak pamatuje při jeho dalším vyvolání.
Přihlašování „dvojkových“ uživatelů Dimenze++
Při implementaci s IS Dimenze++ se lze do systému přihlásit jednak integrovaně jako doménový uživatel například DD\Novak, kdy uživatel nezadává při přihlášení do TPV2000Plus jméno a heslo a jednak jako tzv. dvojkový uživatel, např. Novak2, kdy je nutné zadat heslo.
Přihlášení dvojkových uživatelů nefungovalo při implementaci na Microsoft SQL2008, kde je v rámci Dimenze++ přesměrován dvojkový uživatel (jeho UID) na uživatele doménového a pro oba typy přihlášení pracuje pod stejným účtem.
V TPV2000Plus je nyní možné použít i přihlášení pro dvojkového uživatele pro SQL2008. V TPV2000.DSN musí být pro tento typ přihlášení uvedena databáze master (nikoliv například dim01 apod.)
Příklad TPV2000.DSN pro přihlášení dvojkového uživatele
SERVER=S01
DATABASE=master
UID=Novak2
PWD=NovakovoHeslo
Pokud nechcete uvést heslo, je vhodné nastavit v možnostech některého z modulů Typ připojení na Dialog TPV2000 (nebo v bbtpv.ini SQLTypPrihlaseni=T v sekci [database])
Konstruktér
Zákaz použití série
MENU Katalog – Projekty, záložka Série
Ke každé sérii lze zadat Zákaz použití. Série pak nelze použít v rámci daného projektu pro realizaci změny.
Zakládat pozice od
MENU Nástroje – Možnosti
Nová volba zakládat pozice od čísla, Pozice od: Pokud je nastaveno číslo > 0, nastaví se při vložení nového řádku do rozpisky pozice na hodnotu na větší nebo rovnu zadanému číslu.
Volba má využití například při doplňování nových komponent do rozpisky technologem, kdy bývá zvykem, že tyto technologické pozice začínají od určitého vyššího čísla (např. :>= 1000)
Vyvolání výběru položek po otevření modulu
MENU Nástroje – Možnosti
Do možností Konstruktéra byl doplněn check box Zobrazit výběr. Pokud je zaškrtnut, zobrazí se po vyvolání modulu Konstruktér automaticky výběr položek.
Technolog
Aktualizace postupu
Alternativní operace
Všechny údaje alternativní operace, která je označena jako nestandardní alternativa, jsou ve sledu a hlavičce operace šedé.
Náhrada údajů operace „drag and drop“
MENU Nahradit
Při nahrazování údajů operací mezi dvěma postupy metodou drag and drop lze volbou Vybrat a nahradit, zvolit údaje, které se nahradí. Nová volba Nahradit provede okamžitou náhradu údajů operace, které již byly vybrány předchozí volbou.
Úpravy komunikace s normováním NORTNS
Při načítání normy TAC a TBC z NORTNS se přepočítává výsledný čas TAC s ohledem na počet kusů, zadaný pro každý řádek normativu v NORTNS. Výsledný čas TAC je vztažen k hodnotě Společně vyráběné kusy v hlavičce operace.
Každý úkon má uveden na konci počet kusů – dávku na jakou byl normován čas (viz. obrázek).
Výsledný čas TAC se při načtení normy z NORTNS počítá součtem časů ta pro jednotlivé úkony a to následovně:
TAC = SUM(ta/davka) x SVK x kc1
Kde: ta je jednotkový čas pro úkon
davka je počet kusů zadaných v NORTNS pro každý úkon
SVK je počet společně vyráběných kusů
Kc1 je koeficient, zadaný v NORTNS
Výběr pomůcek - závod
Technolog - výběr pomůcek do operace podle výkresu
Do výběru pomůcek do operace podle výkresu, byl do výběrového okna doplněn závod.
Výběr operací dle standardní alternativy operace
MENU Postup – Vybrat operace
Ve výběrovém formuláři se příznak standardní alternativy operace zobrazuje jako list box se třemi stavy.
Výběr postupů dle alternativních operací
MENU Postup – Vybrat (Ctrl + B)
Do výběru postupu je doplněna volba Alt.operace jako list box, kde je možné zadat 3 stavy. Nastavením Ano lze vybrat postupy s alternativními operacemi. V detailu se informace, že postup má alternativní operace zobrazuje jako jako check box.
Vyvolání výběru postupů po otevření modulu
MENU Nástroje – Možnosti
Do možností Technologa byl doplněn check box Zobrazit výběr (podobně jako u modulu Konstruktér). Pokud je zaškrtnut, zobrazí se po vyvolání modulu automaticky výběr postupů.
Objednávky nářadí
V objednávkách nářadí byly provedeny následující úpravy:
▪Při objednávání stejného nářadí lze použít jednu objednávku pro více různých operací různých postupů
▪Objednávky nářadí lze provázat se skladovou objednávkou TPV2000Plus (pokud je používána)
Objednávky nářadí z postupu
MENU Nástroje – Objednat nářadí (Ctrl+Shift+O)
K dané operaci lze vystavit nebo editovat objednávky nářadí vyplněním příslušných parametrů do následujícího formuláře:
Formulář je rozdělen do 4 částí:
V části Objednávka nářadí jsou údaje objednávky nářadí (mohou být pro více operací stejné, pokud se použije stejný klíč objednávky)
▪Klíč pro novou objednávku nevyplňovat, zadáním hodnoty lze vybrat již existující neuzavřenou objednávku a spárovat ji s aktuální operací.
▪Název pro novou objednávku zadat název objednávky. Pokud se zadá název objednávky, která existuje a není uzavřena, zobrazí se dotaz, zda tuto objednávku použít.
V případě záporné volby a ponechání názvu, hlásí systém varování, že bude uložena objednávka s duplicitním názvem. Objednávku s duplicitním názvem lze uložit.
▪Stav stav objednávky (P – prázdná, R – s nářadím, H – splněná, X – stornovaná)
▪Termín požadovaný termín vyřízení objednávky
▪Postavení označení postavení požadovaného nářadí (komunální, speciální)
▪ID nářadí identifikátor požadovaného nářadí
▪TTP tvarová klasifikace požadovaného nářadí
▪Středisko středisko
▪Popis popis objednávky
V části Objednávka – operace jsou údaje vazby mezi objednávkou nářadí a danou operací.
▪Pořadí požadované pořadí výrobní pomůcky v operaci
▪Množství objednávané množství nářadí do aktuální operace (zpravidla 1 ks)
▪Poznámka poznámka vazby objednávka - operace
V části Skladová objednávka lze spárovat objednávku nářadí se skladovou objednávkou zadáním čísla objednávky.
▪ID identifikátor skladové objednávky
▪Druh druh skladové objednávky
▪Stav stav objednávky (H - hotová, O – odeslaná, R- rozpracovaná)
▪Datum datum objednání
Skladovou objednávku lze vybrat z drop down nápovědy, nebo pomocí tlačítka , kde lze případně skladovou objednávku TPV2000Plus založit.
V části Přiřazená položka jsou zobrazeny údaje o konkrétní položce, přiřazené správcem objednávek k dané objednávce nářadí.
▪Výkres číslo výkresu (ID položky)
▪Název název položky
▪Klíč klíč položky
▪Postavení postavení položky (finál, hutní mat., nákup, vyráběná ….)
Ovládání:
▪Přidat přidání nového řádku vazby objednávky nářadí - operace
▪Smazat smazání řádku vazby objednávka nářadí – operace. Pokud objednávka nářadí není použita v jiných operací, smaže se nejen řádek vazby, ale i příslušná objednávka
nářadí.
▪Zapsat uložení objednávky k dané operaci postupu
▪Tok práce přiřazení objednávky do toku práce
▪TTP klasifikace a zatřídění objednávky
▪Storno storno
▪Tisk tisk
Správa objednávek nářadí
MENU Katalog – Objednávky nářadí (Ctrl+Alt+O)
Slouží pro aktualizaci objednávek nářadí pro danou operaci technologického postupu.
Nově lze v rámci této funkce spárovat operaci s jinou objednávkou (zadáním klíče objednávky nebo výběrem dle názvu objednávky), případně spárovat objednávku nářadí se skladovou objednávkou. Popis položek viz. výše.
Třetí záložka je určena pro zobrazení a tisk vybrané objednávky nářadí.
Ve spodní části formuláře je seznam všech operací, do kterých vstupuje daná objednávka nářadí, tj. jedna objednávka zde může být reprezentována více záznamy, pokud je použita ve více operacích.
Manažer zakázek
Evidence odvádění práce
V rámci modulu Manažer zakázek byly vytvořeny funkce pro vykazování práce THP pracovníků. Evidence odvádění práce umožňuje vytvořit pro zakázku kapacitní plán pro jednotlivé organizační jednotky (nebo střediska) a činnosti. Každý pracovník může pak k jednotlivým částem plánu zadávat skutečně odvedenou kapacitu za dané období. Výstupní funkce umožňují zobrazit historii odvádění pro jednotlivé pracovníky nebo zakázky a případně exportovat tyto údaje pro další využití v navazujících systémech (docházka, mzdy…). Funkce Historie odvádění umožňuje orientaci v historii odvádění a výpisy dle různých kritérií a parametrů.
Plán evidence práce
MENU Zakázka – Plán evidence práce
Před zahájením odvádění práce je nutné k zakázce založit plán evidence práce. Plán se vyvolá z aktualizace zakázek výše uvedenou volbou.
Plán je možné vytvořit dvojím způsobem:
▪Zadáním jednoho prázdného řádku bez vyplnění OJ, střediska, položky, činnosti atd. V tomto případě bude možné evidovat při odvádění práce k zakázce libovolnou OJ, středisko, položku a činnost.
▪Zadáním jednoho nebo více řádků s vyplněnou OJ nebo střediskem, případně činnosti, položkou nebo popisem a případně plánovanou kapacitou. V tom případě bude možné evidovat odvádění práce pouze k těmto předepsaným plánovaným OJ, střediskům činnostem atd.
Pro jednotlivé třídy zakázek lze připravit šablony plánů evidence práce (MENU Katalog – Šablony evidence práce). Po založení zakázky se pak automaticky připraví plán evidence práce pro příslušnou zakázku dle šablony, který je možné dále doplnit a upravit.
Plán evidence práce pro odvádění libovolné činnosti pro libovolnou OJ
Plán evidence práce pro odvádění předepsaných činností pro předepsané OJ
Zadávané údaje:
OJ |
organizační jednotka plánu práce |
Pokud je uvedena, je možné k příslušnému řádku odvádět práci pouze pro tuto OJ |
Středisko |
středisko |
Pokud je uvedeno, je možné k příslušnému řádku odvádět práci pouze pro toto středisko |
Položka |
ID položky |
Pokud je uvedeno, je možné k příslušnému řádku odvádět práci pouze pro tuto položku |
Popis |
Popis položky |
Pole je určeno pro vyplnění ID položky a případně jejího názvu pro položku, která ještě do TPV nebyla zavedena, avšak je potřeba pro ni evidovat a odvádět práci. Například vývojová činnost apod. |
Činnost |
Popis činnosti |
Pole je možné vyplnit výběrem z katalogu činností, v rámci obecnosti je do něj možné též napsat libovolnou činnost bez nutnosti výběru z katalogu. Pokud je činnost uvedena, je možné k tomuto řádku plánu odvádět práci pouze pro tuto činnost. |
Termín |
Termín dokončení |
Termín dokončení práce. Při vložení záznamu do plánu práce se předvyplní z termínu zakázky |
Plánovaná kapacita |
Plánovaná kapacita |
Plánovaná kapacita (člověkohodiny) pro řádek evidence práce. |
MJ |
Měrná jednotka |
Měrná jednotka pro plánovanou kapacitu |
Sazba |
Sazba |
Sazba v Kč/hod pro plánovanou kapacitu |
Skutečná kapacita |
Skutečná kapacita |
Skutečná odvedená kapacita pro řádek evidence práce. Aktualizuje se automaticky během odvádění práce. |
Skutečná částka |
Skutečná částka |
Skutečná částka v Kč, pro řádek evidence práce. Aktualizuje se automaticky během odvádění práce, pokud je v plánu vyplněna sazba nebo pokud je částka při odvádění zadána. |
Poznámka |
Poznámka |
Poznámka k řádku plánu práce |
Stav |
Stav |
Otevřeno – pro daný řádek plánu lze odvádět práci Uzavřeno – řádek plánu práce je zablokován pro odvádění Oprava – řádek plánu byl již uzavřen a poté znovu otevřen pro odvádění |
Klíč |
Klíč |
Jednoznačný číselný identifikátor řádku plánu práce |
Plán práce obsahuje ještě 6 dalších skrytých polí, které lze využít dle požadavků různých implementací.
Ovládání
▪Načíst Opětné načtení plánu práce z databáze
▪Činnosti Vyvolání katalogu činností s možností aktualizace
▪Přidat pol. Hromadné přidání všech položek ze zadání zakázky do plánu práce
▪Uzavřít Uzavření všech řádků plánu práce pro odvádění. Jednotlivé řádky lze uzavřít nastavením pole Stav u každého řádku.
▪Opravit Nastavení všech uzavřených řádků do stavu Oprava. Lze též nastavit jednotlivě pro každý řádek.
▪Přidat Přidání prázdného řádku
▪Smazat Smazání řádku
▪Zapsat Zapíše aktualizované údaje
▪Storno Zavření okna
▪Poznámka: Pokud chcete do plánu práce zadat pouze jeden prázdný řádek pro odvádění libovolných činností pro libovolnou OJ, volte Přidat a zadejte pole poznámka nebo plánovaná kapacita, jelikož bez vyplnění alespoň jednoho pole nelze řádek uložit.
Přístupová práva
Pro zadávání a aktualizaci plánu evidence práce, katalogu činností a šablon plánu evidence práce je nutné mít nastaveno právo Aktualizace plánu práce a odvádění pro objekt Zakázky (Administrátor, MENU Správa – Aktualizace profesí)
Odvádění práce
MENU Zakázka – Odvádění práce
Pomocí této funkce lze odvádět skutečně odpracovaný čas k zakázkám, jejich plánovaným činnostem a organizačním jednotkám nebo střediskům. Modální okno odvádění lze ponechat zobrazené během práce s modulem Manažer zakázek.
Každý pracovník může odvádět práci za sebe (Pozor – je nutné přiřadit k pracovníkům jednotlivé uživatele TPV2000Plus – viz. aktualizace pracovníků).
V případě, že odvádění zadává určený uživatel hromadně pro všechny pracovníky, musí mít nastaveno právo pro Aktualizaci plánu práce a odvádění (viz. výše).
Dialog pro odvádění má dvě části. Po zadání zakázky nebo klíče plánu v horní části se zobrazí seznam odpovídajících řádku evidence plánu práce, ke kterým je možné odvádět činnost k zadanému datu.
Odvádění práce pro libovolné činnosti a OJ
Odvádění pro předepsané činnosti a OJ
Zadávané údaje:
Zakázka |
Zakázka |
Zakázka pro odvádění. Je předvyplněna aktuální zakázka. |
Datum |
Datum |
Referenční datum odvedení práce |
Pracovník |
ID pracovníka |
Pokud má pracovník přiřazenu OJ a středisko, vyplní se zároveň pole OJ a středisko. Pokud existuje vazba mezi UID aktuálního uživatele a pracovníkem, je předvyplněn pracovník odpovídající aktuálnímu uživateli modulu Manažer zakázek. |
Klíč |
Klíč |
Klíč plánu práce. Zadáním tohoto pole se zobrazí pouze jeden záznam plánu práce s odpovídajícím klíčem. Možno využít pro odvádění čárovým kódem. |
OJ |
Organizační jednotka |
OJ, pro kterou se eviduje odvedená práce. Pokud je v plánu evidence práce vyplněna OJ, zobrazí se po zadání OJ pouze ty záznamu plánu, které mají vyplněnu stejnou OJ nebo mají toto pole prázdné. |
Středisko |
Středisko |
Středisko, pro které se eviduje odvedená práce. Platí stejné chování jako pro OJ |
Činnost |
Činnost |
Činnost, kterou odvádí příslušný pracovník. Po zadání činnosti se provádí filtrování plánu práce obdobně jako pro OJ a středisko. |
Položka |
ID položky (Výkres) |
Položka, pro kterou se odvádí příslušná činnost. Platí filtrace obdobně jako pro OJ, činnosti atd. |
Popis |
Popis |
Pole popis (ID neexistující položky). Rovněž podle tohoto pole se provádí filtrování záznamů plánu práce. |
Kapacita |
Kapacita |
Skutečně odvedená kapacita pro daný řádek plánu práce. |
Sazba |
Sazba |
Sazba v Kč/hod |
Částka |
Částka |
Částka (náklady) v Kč |
DM |
Druh mzdy |
Jednicová, režijní, kooperace |
Poznámka |
Poznámka |
Poznámka k odvedené práci |
Činnosti evidence práce
MENU Katalog – Činnosti evidence práce
Pomocí této funkce lze vytvořit katalog jednotlivých činností pro odvádění práce. Je nutné mít nastaveno právo Aktualizace plánu práce a odvádění pro objekt Zakázky (Administrátor, MENU Správa – Aktualizace profesí)
Šablony evidence práce
MENU Katalog – Šablony evidence práce
Šablony evidence práce slouží k předvyplnění plánu práce automaticky po založení zakázky. U implicitní šablony se bez ohledu na třídu zakázky nevyplňujte třída zakázky.
Dle příkladu na obrázku se předvyplní pro zakázky s třídou P plán práce pro OJ Konstrukce, Technologie a Ředitelství. Pro ostatní zakázky se předvyplní plán práce s jedním prázdným záznamem pro odvádění libovolných činností pro libovolnou OJ.
Je nutné mít nastaveno právo Aktualizace plánu práce a odvádění pro objekt Zakázky (Administrátor, MENU Správa – Aktualizace profesí)
Nastavení pracovníků pro odvádění
MENU Katalog – Pracovníci
Pro snadnější zadávání odvádění práce byly doplněny do katalogu pracovníků následující údaje:
▪Záložka OJ zadejte jednu implicitní OJ pro pracovníka. Pokud je zadána, automaticky se předvyplní po zadání pracovníka v dialogu odvádění
▪Uživatel slouží pro spárování pracovníka s uživatelem TPV2000Plus.
▪Středisko pokud je zadáno, automaticky se předvyplní po zadání pracovníka v dialogu odvádění.
Výstupní sestavy odvádění
MENU Zakázka – Uživatelské sestavy – Odvádění práce
Byly vytvořeny dvě uživatelské sestavy:
▪Historie odvádění pro pracovníka za období
V této sestavě se vypisuje historie odvádění po jednotlivých organizačních jednotkách a v rámci nich po jednotlivých pracovnících.
▪Historie odvádění pro zakázku za období
V této sestavě se vypisuje historie odvádění po jednotlivých zakázkách a v rámci nich po jednotlivých organizačních jednotkách.
Vyvolání partnera z hlavičky zakázky
MENU Zakázka – Vybrat dle záhlaví – Detail
Do aktualizačního formuláře Výběr a aktualizace zakázek bylo doplněno tlačítko Výběr partnera.
Zadání kalkulačního vzorce zakázky
MENU Zakázka – Nástroje – Kalkulace - Předběžná
Při kalkulaci pro zakázky pro D++ se nejprve vyvolá okno pro výběr kalkulačního vzorce, které je předvyplněno kalkulačním vzorcem zadaným u zakázky. Pomocí Drop Down nápovědy lze vybrat jiný kalkulační vzorec.
Volby:
▪Ano – zvolí se vybraný vzorec pro kalkulaci zakázky a vyvolá se kalkulace.
▪Ne – kalkulace zakázky se neprovede
Zobrazení výrobní zakázky Dimenze++
MENU: Zakázka – Výrobní zakázka – Otevřít (Vybrat)
Oprava systémové chyby při otevření zakázky Dimenze++
Materiálový požadavek pro Dimenzi++
MENU: Nástroje – Vystavit požadavek na materiál
Bylo vypuštěno pole Zohlednit disponibilní množství. Tato volba nemá již vzhledem k následnému zpracování v Dimenzi++ význam.
Uložení poznámky ve vystavení materiálového požadavku pro Dimenzi++. Není nutné po zápisu poznámky přejít klávesou TAB na jiné pole, poznámka se vždy uloží.
Administrátor
Práva ke speciálním formulářům
Vytvoření a aktualizace práv
MENU Správa – Práva uživatelských formulářů
Funkce je závislá na implementaci speciálních formulářů. Pokud existují, lze pomocí této funkce vytvořit pojmenované skupiny práv k jednotlivým formulářům a tyto skupiny práv pak přiřazovat jednotlivým uživatelům. Práva lze vztáhnout až k jednotlivým atributům každého formuláře.
▪Načíst seznam – načtení práv speciálních formulářů podle hodnot v záložce Výběr
▪Vyprázdnit- vyprázdnění hodnot v záložce Výběr
▪Vložit – přidání nové skupiny práva pro speciální formuláře
▪Zapsat – zapsání hodnot
▪Smazat – smazání skupiny práva speciálního formuláře
▪Storno – storno
V záložce Práva pro formulář lze pro skupinu práva přiřadit maximálně tři typy práv k formuláři jako celku (I - insert, U - update, D - delete) .
V záložce Práva pro atributy lze k jednotlivým atributům speciálního formuláře přiřadit právo pro aktualizaci příslušného atributu nebo lze atribut znepřístupnit zaškrtnutím Protect. Pokud má mít daná skupina právo pro aktualizaci příslušného atributu, musí být Protect odškrtnuto.
Jestliže práva pro atributy nejsou vyplněny a v právech pro formulář má daná skupina právo I nebo U, může aktualizovat všechny sloupce, které jsou v příslušném formuláři přístupné k aktualizaci.
Barva popředí a pozadí se nastavuje stiskem tlačítka Paleta a přetažením výsledné barvy (na formuláři vlevo dole) levým tlačítkem myši na příslušný řádek a sloupec.
Přiřazení práv k jednotlivým uživatelům
MENU Správa - Aktualizace uživatelů – Nastavení – Práva k uživatelským formulářům
Ke každému uživateli lze přiřadit skupinu práv ke speciálním formulářům, která byla založena v části Správa – Práva uživatelských formulářů, viz výše.
Opravy chyb
▪Konstruktér - Porovnání rozpadů, nefungovalo nastavení Zohlednit zajištění
▪I když byla právem zakázána ikona Nová rozpiska nebo Nový postup, tak klávesová zkratka CTRL+N fungovala a objevil se dialog pro založení nové rozpisky nebo postupu.
▪Při volbě Oprava textu operace u schváleného postupu se nezměnil datum v poli Opravil u operace.
▪Konstruktér – Seznam operací, objevila se chyba při volbě Setřídit dle položek.
▪Konstruktér – Výpis kumulací, zohlednit zajištění je vždy nastaveno na Ano, jinak funkce nemá smysl.
▪Hromadná záměna vazeb - doplněna kontrola na typ seznamu.
▪Hromadné smazání operací – doplněna kontrola na check box smazat.
▪Hromadné přidání vazeb, doplněna kontrola na typ seznamu položka.
▪Přídavný text konstrukční nebo technologické modifikace – volbou Tiskové verze bylo možné zadat text ke schválené modifikaci, po stisku Storno se objevil dotaz na uložení.
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.