Mapa (TPMP)
NVG_TP_Polozky_Mapa
Funkce vyvolá pro označenou položku, která je zatříděna, Arch Menu pro KO (úroveň 1), který lze použít pro prohlížení, tisk a zatřídění příslušné součásti. Pohyb v archu je ovládán ikonami a funkcemi
menu.
Arch Mapa pro KO
Arch Menu pro KO slouží k vyvolání tvarového konstrukčního třídění a zatřídění součástí. Tvarové konstrukční třídění může sestávat z map a menu. Aktuální představitel je vyznačen v mapě červeným
rámečkem, popř. pozadím, v menu pak ukazatelem ruky.
Pokud je potřeba vyvolat nižší mapu či menu, tato funkce se vyvolá z menu archu, nebo ještě lépe, kliknutím na požadovanou ikonu v mapě či na položku menu. V archu se otevře nižší mapa nebo menu.
Pro vrácení nazpět, tj. k vyšší položce nebo menu, je nutno vyvolat tuto funkci z menu archu nebo přímo kliknout na ikonu v nástrojové liště.
Pokud se nastaví volba Mapa do okna, v okně jsou vidět všechny sloupce mapy, jinak se provede znázornění mapy při velikosti ikon tak, jak jsou definované v atributech mapy.
Pokud je požadováno, aby obrázky ikon byly lépe čitelné, vyvolá se funkce Zvětšit ikony, třeba i několikrát za sebou Každé vyvolání zvětší obrázky o 40 %, tj. násobí šířku a výšku obrázku ikony
koeficientem 1,4 oproti předcházejícímu stavu.
Opačná funkce je funkce Zmenšit ikony, která při každém vyvolání zmenší šířku a výšku obrázku stejným koeficientem oproti předcházejícímu stavu. Pokud je nutno se vrátit k mapě, kde ikony jsou v
původní velikosti, vyvolá se funkce Původní ikony. Vyvolání nižší mapy vždy znamená její znázornění v původní velikosti, pokud není nastaveno Mapa do okna.
Představitele tvarového třídění lze znázornit v samostatném okně - menu Zobrazit představitele. Velikost okna lze měnit. Popis, který patří k představiteli, se objeví v tomto okně, a je umístěn pod titulkem okna.
Tvarové číslo společně s nápovědou se zobrazuje v druhém sloupci stavového řádku pro představitele, na kterého myš ukazuje.
Při konstrukčním zatřídění z jiných archů se hledá nejbližší podobná ikona (představitel) k dané součásti, resp. k tvarovému číslu dané součásti se hledá představitel, jehož tvarové číslo je stejné nebo
počáteční znaky jsou shodné k zadanému tvarovému číslu. Pokud se představitel najde, znázorní se mapa, ve které je umístěn, a tento představitel se označí červeným rámečkem.
Přenosy údajů mezi archy
Při konstrukčním zatřídění, tj. při označení Zatřídit v archu Výběr položky a Konstrukční parametry se po zatřídění přenese tvarové číslo (kód) do pole Klasifikace aktuálního datového okna archu,
odkud bylo zatřídění vyvoláno.
Grafická úprava mapy a popisků
Parametrem v bbtpv.ini v sekci [Trideni] lze zadat
V0_Popis_nad_ikonou=1
Pak se to zobrazuje takto – viz obrázek
Nebo:
Pro delší text popisky je možné zmenšit výšku nebo šířku obrázku. Při vymezení pevného prostoru pro popisek obrázku je výška obrázku nastavena na 68 PBU(PowerBuilderUnit). Toto zmenšení lze
ovlivnit zadáním :
V0_Zmenseni_vyska_ikony=<požadovaná hodnota zmenšení na výšku>
Pokud bychom chtěli zmenšit ikonu i na šířku, je možné zadat :
V0_Zmenseni_sirka_ikony=<požadovaná hodnota zmenšení na šířku>
Zmenšení bude provedeno symetricky. Default hodnota je 0.
Další odkazy:
Copyright © BB consult engineering s.r.o. 1998-2025.
All Rights Reserved.